مواجهه با ویروس کرونا هر چند به بخشی از زندگی روزمره تبدیل شده اما روند افزایشی شمار مبتلایان و فوتی ها محدودیت های کرونایی را وارد مرحله جدیدی کرده است به گونه ای که مردم ایران از ۲۰ آبان تا ۲۰ آذرماه باید شیوه تازه ای از فعالیت روزانه را تجربه کنند.

گزارش های ستاد ملی مبارزه با کرونا حکایت از آن دارد که این ویروس همچنان پرقدرت در حال شیوع است و هر روز تعداد بیشتری از افراد را مبتلا کرده و مبتلایان بیشتری را به کام مرگ می کشاند، موضوعی که مسوولان را برآن داشته تا محدودیت ها را به گونه دیگری در مناطق قرمز با جدیت دنبال کنند و حتی پیشنهادهای جدیدی مطرح شود که البته هنوز مصوب نشده است.

محدودیت در اغلب استان ها که از مدت ها قبل آغاز شده  و در هفته های گذشته هم ادامه پیدا کرده تاکنون نتوانسته راه به جایی ببرد و گویی این ویروس همچنان یکه تازی می کند همین امر موجب شده تا با دستور رییس جمهوری محدودیت های یک ماهه در سراسر کشور اعمال شود.

مشکلات اقتصادی هم باید درنظرگرفته شود

همایون سامه یح بخت آبادی؛نماینده مجلس درخصوص مشکلات به وجود آمده در اثر کرونا به خبرنگار ما گفت: باید مشکلات را از جهات مختلف دید، از طرفی مشکلات اقتصادی در کشور باعث می شود نتوان دو هفته کشور را تعطیل کرد، فشار اقتصادی بر همه اقشار است.  تعداد زیادی از مردم در تهران و شهرستان ها هستند که با تعطیلی در تامین معاش زندگی خواهند ماند و نمی توانند زندگی روزمره خود را بگذارند.

وی در ادامه افزود: خیلی از کشورهای توسعه یافته به مردم حقوق می دهند تا در خانه هایشان بمانند اما درحال حاضر با وجود تحریم ها نمیتوان چنین پیشهادی داد.

این نماینده مجلس درخصوص دلیل مخالفت تعطیلی دو هفته ای کشور اظهار داشت: من مخالف تعطیلی دو هفته ای هستم چون محل کار خودم در منطقه محروم است و بسیاری از افرادی را می بینم که اگر یک روز سرکار نروند غذایی برای خانواده نداند و نمی توانند امرار معاش کنند.

وی در ادامه گفت: تعطیلی باعث نتیجه ناخوشایندی نمی شود به گفته قدیم ها آدم گرسنه دین و ایمان نمی شناسد در حال حاضر نیز جرم و شرارت متاسفانه افزایش پیدا کرده است اما وقتی فردی درآمد کافی نداشته باشد دست به هرکاری می زند و در آن حالت باید منتظر افزایش دزدی در کشور باشیم

ماسک های پارچه ای ۱۵ روز بیشتر دوام ندارد

همایون سامه یح بخت آبادی درخصوص ماسک های پارچه ای اظهارداشت: ماسک های قابل شستشو در اختیار مردم قرار گرفته است که ۱۵ روز می تواند مقابل این بیماری ایستادگی کند.

وی درادامه درباره همراهی مردم با ملت افزود: همراهی مردم و رعایت پروتکل های بهداشت می تواند راهکاری برای حل این مشکل یاد متاسفانه مردم ما رعایت نمی کنند و به تبلیغات و اطلاع رسانی های دولت توجهی نمی کنند درست است که روزانه ما شاهد افزایش مبتلایان و مرگ و میر هستیم اما  به اعتقاد بنده تا وقتی مردم رعایت نکنند این اتفاقات رخ خواهد داد، وزارت بهداشت تمام تلاشش را برای اینکه مردم رعایت کنند انجام داده است.

کادر درمان خسته است

این نماینده در پایان درخصوص کادر درمان افزود: کادر درمان خسته شده است از طرفی بسیاری از پرستاران و دکتران به کرونا مبتلا شده اند عده ای نیز به دلیل مشکلات پرداختی دست از کار کشیده اند، و کادر درمان روزانه کوچک تر می شود و خستگی زیادی را متحمل می شوند ولی همکاری مردم و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی باعث می شود تا بخشی از زحمات کادر درمان جبران شود.