یک عضو کمیته فنی فدراسیون والیبال ایران گفت: تیم نوجوانان والیبال منبع تغذیه تیم بزرگسالان است و به همین‌ منظور باید یک برنامه‌ریزی مدون صورت بگیرد.

ابراهیم وطن‌پرست ، در مورد شرایط موجود برای انتخاب سرمربی تیم نوجوانان‌ والیبال توضیح داد: با توجه به این که شرایط تیم‌ نوجوانان برای انتخاب سرمربی خاص است، باید مطالعه کافی صورت بگیرد تا بهترین گزینه انتخاب شود. طی روزهای گذشته هم چند گزینه نهایی شدند و اسم یکی از نفرات هم خیلی پررنگ بود، اما دوباره این کار متوقف شد.

او ادامه داد: با توجه به این که بعد از المپیک نیاز به نیروی جدید داریم و در واقع این تیم نوجوانان منبع تغذیه تیم ملی است، بایستی برنامه‌ مدون برای این رده سنی داشته باشیم که در وهله اول انتخاب کادرفنی خوب است. از نظر من سرمربی جدید باید باتجربه بوده و کارنامه خوبی در این رده سنی داشته باشد، چرا که این رده سنی از حساسیت‌های خاصی برخوردار است.

کارشناس والیبال ایران در واکنش به این انتقاد برخی کارشناسان که فدراسیون دیر اقدام به انتخاب سرمربی ‌نوجوانان کرده است؟ توضیح داد: من با این‌ نظر موافق نیستم چون با توجه به شرایط ایجاد شده به خاطر کرونا، در سطح ‌جهانی‌ و قاره‌ای‌ یک‌ مقدار روند انجام فعالیت‌ها کند شده است، ولی این نظر را قبول‌ دارم که باید بهترین گزینه انتخاب شود. البته در حال حاضر فدراسیون ‌ایران درگیر انتخاب سرمربی تیم بزرگسالان بود بیش‌تر انرژی خود را با توجه به نزدیک بودن المپیک، روی این‌ موضوع می‌گذاشت. فکر می‌کنم در ادامه راجع به این مساله هم تصمیم‌گیری‌های خوبی صورت می‌گیرد. خوشبختانه ما مربیان‌ خوبی‌ ‌در سطح کشور داریم که می‌توانند به تیم‌ نوجوانان کمک‌ کنند.

او در واکنش به این‌ موضوع که آیا بهتر ‌نیست برای انتخاب سرمربی تیم‌ نوجوانان هم با توجه به حساسیت امسال از کمیته فنی استفاده شود؟ توضیح داد: قطعا هر انتخاب و تصمیمی که با خرد جمعی صورت بگیرد خوب خواهد بود و این موضوع پیشنهاد خوبی است. به هر حال اگر بهترین گزینه را می‌خواهیم باید با خرد جمعی باشد.

وطن‌پرست به عنوان عضو کمیته فنی فدراسیون‌ والیبال، درباره انتقادات صورت گرفته نسبت به انتخاب آلکنو برای‌تیم بزرگسالان نیز گفت: در حقیقت همه این بحث‌هایی که راجع به دو گزینه نهایی فدراسیون مطرح می‌شود در کمیته فنی بررسی شده‌اند. روس‌ها سبک خاص خودشان را دارند و والیبال آرژانتین هم به سبک والیبال ما نزدیک است، اما با توجه به بررسی‌هایی که انجام دادیم تیم ملی ایران فرصت کمی دارد و مربی که بخواهد کار را شروع کند در واقع از فروردین‌ماه می‌آید. حداقل زمان لازم برای تغییر سبک نزدیک به دو سال است و مربی جدید ایران این زمان را ندارد. طبق بحث‌هایی که شد ما بیش‌تر به دنبال یک لیدر بودیم تا با توجه به موجودیت فعلی، والیبالیست‌های ما در المپیک بدرخشند و این‌موضوع به یک رهبر نیاز دارد. در واقع بیش‌تر بحث‌ مدیریت تیم ملی در مواقع حساس بازی‌ها و … را در نظر گرفتیم. مربی که بازیکنان او را قبول‌ کنند و او نیز بتواند با توجه به تجربیاتش‌ در این‌ میدان بزرگ به بازیکنان کمک‌ کند.

وطن‌پرست در پایان گفت: ما با توجه به پیشینه و خصوصیات فردی برای کوتاه مدت این تصمیم را گرفته‌ایم و در حقیقت با توجه به اهداف مطرح شده وزن آلکنو از دیگر گزینه‌ها سنگین‌تر بود. او در المپیک لندن روسیه را با یک بازی کاملا متفاوت قهرمان کرد، آن هم زمانی که روسیه دو ست باخته بود و او با یک تغییر تاکتیک موزرسکی را به عنوان پشت خط زن استفاده کرد! ما چنین خصوصیاتی را در نظر گرفتیم که او را انتخاب کرده‌ایم. ‌کارنامه و عملکرد آلکنو سنگین‌تر بود و این‌ موضوع ارزش‌ کار گزینه‌های دیگر را زیر سوال نمی‌برد.