استاندار سمنان از تامین اعتبار برای پرداخت بخشی از مطالبات پزشکان، پرستاران و عوامل موثر در مقابله با کروناویروس خبر داد.

علیرضا آشناگر ۲۲ شهریور در حاشیه جلسه ویدئو کنفرانسی ستاد ملی کرونا که با حضور استانداران و به ریاست دکتر روحانی ریاست جمهوری برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مطالبات کادر درمانی تامین شده و به‌زودی پرداخت خواهد شد.

رئیس ستاد مقابله با کرونا استان سمنان با تمجید ز خدمات کادردرمانی مراکز درمانی و بیمارستان‌ها یادآوری کرد: طبق اعلام ستاد ملی کرونا، با تامین اعتبار صورت ‌گرفته، پرداخت بخشی از مطالبات کادر درمانی و افرادی که در امر مبارزه با بیماری کرونا فعال بودند، در دستور کار قرار گرفته است.

وی از ابراز رضایت ستاد ملی کرونا از عملکرد کادر درمانی و دانشگاه های علوم پزشکی در استان سمنان خبر داد و خاطرنشان کرد: در جلسه امروز ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا گزارش‌های دوره ای استان‌ها در خصوص مقابله با بیماری کرونا ارائه و عملکردها مورد بررسی قرار گرفت و از عملکرد کادر درمانی و اقدامات دانشگاه های علوم‌ پزشکی سمنان و شاهرود، اعلام رضایت شد.

وی ادامه داد: وضعیت استان سمنان کماکان در حالت قرمز قرار دارد اما نسبت به میانگین کشوری در وضعیتی مناسبی قرار داریم و انتظار داریم تا مردم همچنان در عمل به پروتکل‌ها و رعایت موارد بهداشتی، اهتمام لازم را داشته باشند.

آشناگر با بیان اینکه پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌ها در خصوص مراسم عزاداری در ماه محرم همچنان به قوت خود باقی است، اظهار کرد: در جلسه امروز همچنین عنوان شد به دلیل عدم آمادگی مقامات عراقی، امسال راهپیمایی اربعین نخواهیم داشت اما مراسم‌های مرتبط با اربعین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌ها، برگزار خواهد شد.

وی افزود: همان‌طور که امروز نیز در این‌ جلسه تاکید شد، کماکان تاکید بر بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها به صورت حضوری و غیر حضوری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی وجود دارد و زمینه برای دریافت آموزش‌ها در هر دو قالب فرآهم است.

آشناگر خاطرنشان کرد: هدف و سیاست اصلی ستاد ملی کرونا، بر رعایت تعادل در تمامی حوزه‌ها و فعالیت‌ها اعم از اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و آموزشی است تا همراه با حفظ سلامت مردم، خللی در عملکرد هیچ بخشی وارد نشود.