اخبار و جو روانی هدایت شده از برون مرز مجدد خیابان فردوسی را مورد هدف قرار داد و نرخ ارز با حجم کمتری نسبت به سال گذشته، سوار بر حباب شد، تحلیلگران اقتصادی معتقدند که در هفته گذشته بازار تلاش‌های بسیار زیادی برای ثبات نرخ ارز انجام داد، اما به نظر می رسید سودجویان با انگیزه تر برای افزایش نرخ تلاش می‌کردند.

از طرفی می توان گفت که نوساناتی که در این یک سال اخیر اتفاق افتاد بر اساس تصمیم غلط و غیر منصفانه دولت آمریکا بود، شوک ارزی به صورت مقطعی در بازار ارز ما اتفاق افتاد، از مردم می خواهیم با فضای مجازی که دشمن به آن  دامن می زنند، همراهی نکنند.

همچنین شبکه بانکی میتواند یکی از عواملی باشد که منجر شده تا نوسانات به صدم ثانیه در بازار‌ها مشخص شود. بانک‌ها همچنان علاقه‌مند به تبادلات ارزی بر مبنای دلار هستند، زیرا معتقدند این ارز راحت‌تر انتقال می‌یابد.

حبابی که فاصله زیادی بین نرخ واقعی ارز در صرافی‌ها ایجاد کرد و به نظر می‌رسد این حباب کار عده‌ای اندک که نام آنها را سودجو، دلال و یا شاید مفسد اقتصادی می‌توان گذاشت، است.

همچنین نوسانات ارز سبب تورم و گرانی می شود که با حذف دلار وابستگی مجموعه اقتصاد کشور به این ارز کاهش یافته و چالش های تورمی و قیمتی کنترل می شود. با توجه به اینکه جوبایدن رییس جمهور انتخاباتی آمریکا شده است امید میرود که سودجویان نتوانند اخلالی در کاهش قیمت ارز ایجاد کنند با توجه به اینکه دلالان تمام تلاش خود را انجام می دهند تا قیمت ارز به مرز ۲۰ هزار تومان نرسد اما با روی کار آمدن رییس جمهور جدید آمریکا اوضاع بازار ارز تغییر زیادی خواهد داشت.