نماینده عالی دولت در استان زنجان تاکید کرد: هر گونه ترک قرنطینه تخلف محسوب شده و افراد متخلف ردیابی می‌شوند.

فتح‌الله حقیقی صبح امروز (۲۶ آبان‌ماه) در جلسه شورای اداری استان که به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته گرامی‌داشت بسیج، با بیان اینکه بسیج یادگار امام راحل بوده و همواره در برهه‌های مختلف گوش به فرمان بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی بوده است، گفت: این فرمان‌برداری در عصر حاضر نیز با اهتمام به منویات مقام معظم رهبری تداوم دارد.

وی با اشاره به اینکه ولایت‌مداری و فرمان‌برداری، همان تفکر بسیجی است که امروز به یک فرهنگ تبدیل شده است، افزود: هیچ‌کس نمی‌تواند نقش بسیج را در خدمات‌رسانی به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی نادیده گرفته و آن را انکار کند، چون نقش بسیج در شرایط حساس و مختلف، نقش ممتاز و ویژه‌ای بوده و به همین خاطر باید جایگاه بسیج در کشور ارج نهاده شود.

استاندار زنجان با یادآوری اینکه سال آینده شاهد برگزاری اولین کنگره ملی شهدای استان زنجان خواهیم بود، تصریح کرد: شهدا متعلق به همه ما است و این بدان معنی است که باید در برگزاری کنگره ملی شهدای استان همکاری لازم را داشته باشیم، از این رو همه دستگاه‌های اجرایی باید به صورت عملی در این زمینه حضور مستمر و تاثیرگذاری داشته  باشند.

وی از اعمال محدودیت‌های جدید از روز اول آذرماه امسال خبر داد و با بیان اینکه این تدابیر بر اساس رنگ‌بندی شهرها اتخاذ خواهد شد، ادامه داد: امروز در حدود ۹ ماه است که کل دنیا با ویروس کرونا دست به گریبان است اما آنچه که در عالم واقعیت درک شده، این است که سرعت انتقال ویروس کرونا در شرایط کنونی نسبت به ماه‌های اول شیوع بیش از ۹ برابر شده است.

حقیقی با اشاره به اینکه ۸۵ درصد انتقال ویروس کرونا به واسطه برگزاری دورهمی‌های خانوادگی اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: برخی گمان می‌کنند که ابتلا به کرونا در همان لحظه اول اتفاق می‌افتد، این در حالی است که ویروس کرونا زمانی که سرایت می‌کند، دو هفته بعد بیمارستان‌ها مملو از بیمار کرونایی می‌شود و متاسفانه ۱۰ روز بعد نیز شاهد افزایش مرگ و میرها در این زمینه هستیم.

این مسئول با یادآوری اینکه امروز رجوع به بیمارستان‌های استان به صورت خانوادگی صورت گرفته و پیام این اتفاق آن است که حساسیت خانواده‌ها نسبت به این موضوع کاهش پیدا کرده است، بیان کرد: شرایط امروز بهگونه‌ای است که تا به دارو و واکسن مطمئن دسترسی پیدا کنیم، نیازمند سپری شدن زمان هستیم؛ علاوه بر این به این موضوع باید بیماری‌های فصلی را نیز اضافه کنیم.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با تاکید بر اینکه اگر مردم موضوع رعایت پروتکل‌های بهداشتی را تا زمان دسترسی به واکسن کرونا مدنظر قرار ندهند، شرایط آرامی را تجربه نخواهیم کرد، عنوان کرد: همه ما به این موضوع واقف هستیم که کادر بهداشت و درمان تا به امروز ایثارگرانه به ارائه خدمت پرداخته و همین موضوع بیانگر آن است که رعایت پروتکل‌های بهداشتی یک وظیفه ملی برای قدردانی این زحمات است.

وی، کاهش ابتلا و کم شدن آمار مراجعان به بیمارستان‌ها با توجه به محدودیتی که در این زمینه وجود دارد را دو اقدام اساسی در شرایط کنونی دانست و با اشاره به اینکه اگر این موضوع مهم رعایت نشود، شاهد اتفاقات ناگواری خواهیم بود، گفت: کسانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، نقش اصلی را در بدحالی و گرفتاری سایر افراد داشته و باید در این زمینه پاسخ‌گو باشند.

حقیقی با بیان اینکه در شرایط کنونی، افرادی که نسبت به استفاده از ماسک حساسیت به خرج نمی‌دهند، متخلف هستند، افزود: یکی از اقدامات جدی در شرایط کنونی، نهادینه شدن استفاده از ماسک «خانه به خانه» است، علاوه بر این باید از تجمع، تردد و نیز برگزاری دورهمی‌های خانوادگی پرهیز شده و افرادی که تست PCR آن‌ها مثبت است، هرچه سریع‌تر باید قرنطینه شوند.

این مسئول، با تاکید بر اینکه هرگونه ترک محل از سوی کسانی که باید قرنطینه شوند، ردیابی شده و با متخلفان برخورد قانونی به عمل خواهد آمد، خاطرنشان کرد: مردم از کسانی که در شرایط کنونی از ماسک استفاده نکرده و سایر پروتکل‌های بهداشتی را نیز مراعات نمی‌کنند، ابراز انزجار می‌کنند، به همین خاطر و در راستای جلوگیری از حاد شدن شرایط، با این افراد برخورد قانونی خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان  زنجان نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه جوانان این مرز و بوم با حضور ارزشمند در برنامه‌هایی چون کمک مومنانه، به صورت عملیاتی وارد میدان شدند، تصریح کرد: امروز که کل دنیا با ویروس کرونا دست به گریبان است، شرایط حساسی را پشت سر می‌گذاریم و در ماه‌های گذشته شاهد روی دادن اتفاقات خوبی در راستای مقابله با این ویروس صورت گرفته است.

آیت‌الله علی خاتمی خاطرنشان کرد: امروز در شرایطی هستیم که باید در بورس قیامت حساب باز کنیم؛ چراکه سود این بورس تضمین شده است.