معاونت امور دولت دفتر هیات دولت نهاد ریاست جمهوری به­ منظور تسهیل دسترسی عمومی به متن کامل ستاد ملی مقابله با کرونا و تأمین حق مردم بر آگاهی از حقوق و تکلیف‌های خود و همچنین، تقویت همسویی دستگاه‌ها در اجرای تدابیر اتخاذ شده، مجموعه مصوبات ستاد مذکور را گردآوری کرده و برای نخستین بار در پایگاه اطلاع ­رسانی دفتر هیات دولت منتشر می‌کند.

در اواخر ســال ۱۳۹۸ که شــیوع «کرونا ویروس کووید ۱۹» به ایران محرز شد، به دلیل سرعت شیوع و کشندگی بالای آن و ضرورت اتخاذ تدابیر هم افزا و همگرای دستگاه‌ها برای کنترل بیماری و پیامدهای آن، شـورای عالی امنیت ملی کشـور با صـدور مصـوبه‌ای «سـتاد ملی مقابله با بیماری کرونا» را ایجاد کرد.

ستاد یاد شده که با عضویت مقامات و دستگاه‌های ذی ربط برای مقابله با ابعاد مختلف کرونا تشکیل یافته است، مرجع اصلی تصمیم‌گیری در امور مرتبط با کرونا است و مصوبات آن، مبنای اقدام سایر دستگاه‌ها برای مواجهه هوشمند با کرونا قرار گرفته است.

در همین راستا معاونت امور دولت دفتر هیات دولت نهاد ریاست جمهوری به­ منظور تسهیل دسترسی عمومی به متن کامل مصوبات و بازتاب شایسته تصمیمات و تلاش‌های مستمر و مؤثر ستاد ملی مقابله با کرونا و تأمین حق مردم بر آگاهی از حقوق و تکلیف‌ های خود و همچنین، تقویت همسویی دستگاه‌ها در اجرای تدابیر اتخاذ شده، مجموعه مصوبات ستاد مذکور را گردآوری کرده و برای نخستین بار این مصوبات در پایگاه اطلاع ­رسانی دفتر هیات دولت منتشر می­‌شود.

در این مجموعه، مصوباتی که تاکنون در اختیار دفتر هیات دولت قرار گرفته است، تنظیم و تدوین گردیده و در عین حال، قوانین و مقررات مرتبط با برخی از مصوبات یادشده به صورت تنقیحی در پاورقی مصوبه ذکر شده است.

 امید است تا زمان کنترل قطعی کرونا و استمرار فعالیت ستاد، مصوبات جلسه‌های بعدی آن نیز در اختیار مردم، دستگاه­‌ها، جامعه دانشگاهی و حقوقی قرار گیرد.