مستندات فراوانی در خصوص ناکارآمدی و نابسامانی و تخلفات گسترده ای که در وزارت اقتصاد به ویژه در بحث خصوصی‌سازی و واگذاری‌هایی که وجود داشت، به دست ما رسیده بود و این مستندات و گزارشات تحقیق و تفحص دیوان محاسبات -به عنوان بازوی نظارتی مجلس- به خصوص واگذاری‌هایی همچون هفت تپه و دشت مغان بود که منعکس شده لذا جمع زیادی از نمایندگان مجلس استیضاح وزیر اقتصاد و دارایی را در دستورکار خود قرار دادند.

علاوه بر بحث خصوصی‌سازی‌ها که با محوریت هفت تپه و دشت مغان است محورهای دیگری همچون نابسامانی ارز، بازار سرمایه و بورس و مواردی از این قبیل در زمره محورهای استیضاح است.

ما در هفته آینده امضاها را تکمیل کرده و طرح استیضاح را به هیأت رئیسه مجلس به منظور تصمیم‌گیری و روال قانونی آن تقدیم خواهیم کرد تا به جریان بیفتد.

وزیر اقتصاد باید پاسخگوی این نابسامانی‌هایی که در بخش اقتصادی کشور رخ داده است و نتیجه سوءتدبیر ایشان و همکارانشان است باید پاسخگوی اینها باشد.

عدم پاسخگویی مسولین ادامه دارد

علی اصغر عنابستانی، نماینده مجلس درخصوص عدم پاسخگویی مسولین به خبرنگار ما گفت: وقتی مسوولین پاسخگو نیستند تنها راه این است که به مجلس بیایند و انجا جواب نمایندگان مردم را بدهند، بازار سرمایه از یک سو وضعیت گمرک از سوی دیگر که با خبر روی کار آمدن بایدن به یکباره حکم ترخیص ۵/۱ میلیون تن کالا از گمرک صادر می شود آن هم به دستور مستقیم رییس جمهور پس وزیر اقتصاد در این میان هیچ کاره است تشریفات گمرکی چه می شود چرا به ناگهان حکم ترخیص کالاها صادر می شود؟ چرا پس تا کنون این کالاها در گمرک مانده بودند؟ چرا معیشت مردم را به گرگان گرفته اند؟ این ها برای این است که با آمریکا مذاکره کنیم.

وی در ادامه افزود: نمایندگان اگر می توانستند رییس بانک مرکزی را هم بابت مدیریت ناکارآمد در بازار ارز استیضاح می کردند این ها همه وزیر اقتصاد باید پاسخگو باشد حالا مسائل صادراتی و وارداتی بماند که همچنان با مشکل روبرو است.

معیشت مردم گروگان دولتمردان

این نماینده درباره معیشت مردم نیز اظهار داشت: البته رییس جمهور هم باید درباره معیشت مردم پاسخگو باشد چرا که معیشت مردم را گروگان گرفته اند تا مذاکره صورت گیرد مذاکره با تیمی که قبلا ۷ تحریم علیه ایران در شورای امنیت تصویب کرده اند ذوق زدگی به خاطر ذلت مذاکره اشتباه است.

وی در ادامه گفت: وزیر اقتصاد باید برکنار شود چرا که وضعیت گمرک نابسامان استمعیشت مردم گره زده به وضعیت گمرک بستگی دارد ۲ ماه پیش اعلام کرده ام که نهاده های دامی در گمرک فاسد می شود اما پس از اعلام موفقیت بایدن نیمی از این نهاده های دامی آزاد می شود و بقیه همچنان در گمرک در حال فاسد شدن است چرا که اگر این نهاده ها آزاد شود قیمت مرغ و گوشت نیز کاهش پیدا خواهد کرد

این نماینده در باره کارخانه دخانیات نیز اظهارداشت: مطمئن هستم در خصوص دخانیات باید بگویم این دولت دولت فشل است و مشکلات عمده هم از همین بی برنامگی دولتمردان سرچشمه میگیردهمه ما وقتی دولت جلسه ای برگزار می کند استرس این را داریم که قرار است چه بلایی سرمردم اورده شود چرا که تا کنون جلسه ای برگزار نشده که مردم را گرفتار نکند

وی در پایان اظهار داشت: استیضاح و برکناری وزیر اقتصاد آخرین راهکار برای نجات اقتصاد فشل است.