رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: پیک دوم و سوم کرونا نداشته ایم و بیماری پیوسته بوده است که این باعث خستگی و فرسودگی کادر درمان است.

طاهره چنگیز امروز (سه شنبه- ۲۷ آبان ماه) در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اصفهان برگزار شد، گزارشی از وضعیت و سیر اپیدمیولوژیک کرونا در استان ارائه و اظهار کرد: تاکنون ۲۷۶ هزار تست انجام شده است که از ابتدا تمام تست های بخش خصوصی را هم در گزارش ها وارد کرده ایم.

وی افزود: تعداد فوتی های مثبت در استان تاکنون سه هزار و ۹۰ نفر بوده است که در کل سه درصد جمعیت مبتلایان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه ۴۸ درصد موارد در بیمارستان های خصوصی است، تصریح کرد: تمام موارد مثبت از ابتدا به معاونت بهداشتی گزارش و ثبت شد.

به گفته چنگیز، ۱۸ هزار نمونه در هفته داریم که با پروتکل جدید افزایش می یابد واگر تست های سریع اضافه شود این روند تسریع خواهد شد.

وی با اعلام اینکه تعداد موارد مثبت سرپایی بیشتر شده و نمودار هفتگی موارد مثبت رو به افزایش است، گفت: نسبت تست های مثبت از شهریور به بعد بیش از ۵۰ درصد مثبت بوده است. قبلا تنها علامت دار ها را آزمایش می کردیم و اکنون بدون علامت ها هم بررسی می شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه به موازات افزایش بستری و ابتلا، موارد فوت هم افزایش یافته است، تصریح کرد: موارد بستری بین ۲ هزار و ۱۰۰ تا ۲ هزار در نوسان است .

به گفته چنگیز، در شهرستان اصفهان آنچه خسته کننده شده شیب ملایم بیماری است.

وی اضافه کرد: پیک دوم و سوم نداشته ایم و بیماری پیوسته بوده است که این باعث خستگی و فرسودگی کادر درمان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص ارائه گزارش وضعیت شهرستان های استان اصفهان توضیح داد: شهرستان های خمینی شهر، فلاورجان، لنجان و سمیرم پیک های شدید داشتند. نائین و نطنز باوجود اینکه آرام شده بود، اکنون رو به افزایش است.

چنگیز ادامه داد: در نطنز و اردستان به دلیل میانگین سنی بالا نگران فوتی ها هستیم، آمار در گلپایگان و دهاقان رو به افزایش است و وضعیت فریدن فعلا آرام است. در  مبارکه شرایط خوب کنترل شد، اما اکنون روند افزایشی داشته است، شهرضا پیک بلندی داشتیم که هنوز درگیر هستیم، آمار در خوانسار و شاهین شهر افزایش یافته و خور جمعیت کم ولی با چند مورد بیماری مواجه است. فریدونشهر نیز فعلا آرام است.

وی در مورد وضعیت دانش آموزان گفت: دانش آموزان مثبت کرونایی را هفته به هفته رصد می کنیم و وضعیت خانواده هایی که مثبت بوده و در خانه دانش آموز دارند هم مورد بررسی قرار می گیرد.