معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه بعضی شهرهای استان بر اساس تعداد آمار مبتلایان به قرمز، نارنجی، زرد و سبز نامبرده می شود افزود: این رنگ بندی صرفا برای هشدار و آگاهی بخشی می باشد و نمی توان گفت که بقیه شهرها که سفید اعلام شده است امن می باشد.

دکتر سید مهدی طباطبایی در جلسه ستاد بحران کرونا افزود: از تمام ظرفیت حوزه بهداشت برای پیشگیری از وقوع موارد جدید بیماری استفاده خواهیم کرد و در شرایط فعلی از همه نهادهای مرتبط و همه اقشار مردم انتظار همکاری جدی داریم تا بتوانیم بر این ویروس غلبه کنیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نظارت ویژه و دقیق دستگاه های متولی را در جهت پیشگیری و انتقال این ویروس را خواستار شد و ادامه داد: با مداخلات محله محور و همراهی و همکاری بسیج ، گروه های جهادی و داوطلبین سلامت ان شالله بتوانیم آموزش های پیشگیری و درمان کرونا ویروس را به درب منازل مردم برسانیم و با همکاری همه این مرحله از اپیدمی کرونا را با کمترین آسیب به پایان برسانیم.

وی با بیان اینکه مراکز ۱۶ ساعته نقش کلیدی در مدیریت اپیدمی را داشته است افزود: هم اکنون ۱۳ مرکز ۱۶ ساعته در استان فعال می باشد که به طور متوسط در شبانه روز ۳۷۰ نفر را ویزیت می کنند.