مدیرعامل آرامستان‌های اردبیل گفت: با تصمیم ستاد استانی کرونا، قرار است از فردا جلوی تجمعات گسترده در آرامستان‌ها برای تدفین و تشییع پیکر متوفیان گرفته شود.

حجت‌الاسلام سید عسگری ۲۷آبان در جلسه مسئولان آرامستان‌های اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط کرونا و حذف مراسم و مجالس ترحیم در مساجد، برخی ها این آیین را در آرامستان‌ها برگزار می‌کنند که به هیچ وجه درست و منطقی به نظر نمی رسد.
وی تصریح کرد: تجمعات گسترده‌ای را در هفته های اخیر در آرامستان‌های سطح شهر اردبیل شاهد هستیم که تصمیم ستاد کرونا بر این شد تا از تجمعات گسترده جلوگیری شده و فقط بستگان درجه یک متوفیان در تدفین و تشییع پیکر درگذشتگان حضور پیدا کنند.
مدیرعامل آرامستان‌های اردبیل گفت: روزانه ۱۵ نفر در شهر اردبیل فوتی داریم که در این ایام تدفین و تشییع آنها کار بسیار سختی را برای همکاران ما در آرامستان‌ها رقم زده که ضرورت دارد مردم و بستگان درجه دوم و سوم با حضور در آرامستان ها به شیوع بیماری کمک نکنند و در حقیقت به همکاران ما اجازه دهند تا کارهای سخت روزانه خود را به سرعت انجام دهند.
سید عسگری به شرایط بحرانی کرونا در اردبیل و افزایش تعداد متوفیان در دو هفته اخیر اشاره کرد و افزود: همکاران ما در آرامستان‌ها با جهاد کامل نسبت به تدفین، تکوین و اقامه نماز میت اقدام می‌کنند که در این زمینه ضرورت دارد با رعایت شرایط موجود تجمع گسترده‌ای را در آرامستان‌ها شاهد نباشیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: از فردا به صورت جدی با هرگونه حضور افراد غیر از بستگان درجه یک در آرامستان‌ها جلوگیری خواهد شد و اهالی می‌توانند از طریق تلفنی و فضای مجازی با نزدیکان درگذشتگان ابراز همدردی کنند.
سید عسگری بیان کرد: رعایت موارد بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی سبب خواهد شد تا آتش کرونا بیش از این شعله‌ور نشود و دامن برخی از شهروندان را نگیرد.