فرمانده مرزبانی استان بوشهر از کشف محموله قاچاق پرندگان شکاری در خطر انقراض شامل ۲۲ بهله پرنده شکاری در عسلویه خبر داد.

سردار رضایی‌نژاد با اعلام این خبر اظهار کرد: با اشرافیت اطلاعاتی مرزبانی استان در پاکسازی و پوشش نوار ساحلی و همکاری سپاه پاسداران، محموله پرندگان شکاری در خطر انقراض، تعداد ۲۲ بهله پرنده شکاری شامل شاهین و بالابان کشف شد.

وی افزود: دو دستگاه خودروی سواری که قصد قاچاق پرندگان شکاری به کشورهای حاشیه خلیج فارس را داشتند در جریان این عملیات توقیف شدند.

سردار رضایی‌نژاد ضمن اشاره به دستگیری دو متهم، اظهار کرد: تعداد ۱۴ قفس شامل ۲۲ بهله پرنده شکاری از نوع شاهین و بالابان به ارزش ۲۲۰ میلیارد ریال از خودروهای توقیفی کشف و ضبط شد.

وی گفت: همه ساله برخی از افراد سودجو بر خلاف قوانین و مقررات ملی و بین المللی مبادرت به زنده‌گیری پرندگان شکاری و قاچاق آنها به کشورهای حاشیه خلیج فارس اقدام می‎کنند که این اقدام موجب کاهش و در خطر انقراض قرار گرفتن نسل این پرندگان ارزشمند در کشور شده‌ است.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر افزود: در این زمینه مرزبانی و سایر ارگان‌های نظامی و انتظامی و امنیتی با همه توان در همکاری با یگان حفاظت محیط زیست از هر گونه زنده‌گیری و قاچاق پرندگان جلوگیری می‏‎کند.

وی یادآور شد: براساس قانون شکار و صید هر گونه زنده‌گیری و حمل و عرضه پرندگان شکاری ممنوع و غیر قانونی و وفق ماده ۱۳ قانون شکار و صید مجازات این عمل سه سال حبس است.