حسین کریمی/ قائم مقام مدیرمسوول/ در جوامع امروزی تمام کشورها به دنبال راهی برای کسب درآمد هستند، یکی از این راه‌ها صنعت گردشگری هست، روشی ساده و مدرن برای جذب سرمایه و ورود ارز به کشور است.

کشور ما یکی از پرجاذبه ترین کشورهای جهان است و مناطق مختلفی از جمله در شما کشور را دارا است که در سال های اخیر بیشترین جذب توریسم را در کشور داشته است.

درحال حاضر نیز با وجود لغو برجام و پایین آمدن ارزش پول ایران کشور ما نیاز دارد تا گردشگران بیشتری را جذب کند، اما به دلیل عدم آگاهی،عدم توانایی و امکانات کم نمی توانیم از این موقعیت به بهترین شکل استفاده کنیم و درآمدی که باید را از این صنعت کسب کنیم.

ما در کشور خود این صنعت را تقریبا رها کرده‌ایم، درحال حاضر مردم به صورت خودجوش به دنبال کسب درآمد هستند، این کار مردم به مرور زمان باعث نابودی جنگل‌ها می شود و پس از نابودی جنگل‌ها شاهد نابودی جاذبه های گردشگری خواهیم بود که این امر خودش یکی از دلایل مهم نابودی صنعت گردشگری خواهد شد.

به طور مثال در چند سال اخیر یکی از جاذبه های گردشگری که کشتزارهای شمال کشور بود که پس از مدتی این مزارع به ویلا تبدیل شد و تقریبا این جاذبه گردشگری رو به انقضا رفته است.

اگر در حال حاضر این صنعت به صورت کارشناسان بررسی شود می تواند کمی برای خلاصی از بحران ارزس که در کشور به وجود آمده است باشد به شرط آنکه این صنعت به صورت حرفه‌ای، با مطالعه و بررسی دقیق در کشور اجرایی شود، ما هم با ساخت هتل‌های جنگلی با متریالی از خود جنگل و قطع نکردن درختان و زیبایی شناسی در ساخت و محیط در این امر موفق خواهیم شد تا مردم بیشتری را از سراسر جهان به مناطق جنگلی و دریایی را به کشور دعوت کنیم اما به شرط اینکه بافت های قدیمی را نابود نکنیم تا این صنعت رو به درآمدزایی برای کشور باشد.

میتواندر این خصوص کشور سوییس را که صنعت گردشگری خود را به صورت بومی رواج داده است و در این صنعت بسیار موفق ظاهر شده است را مثال زد کشوری که با کمترین هزینه بافت های شهری خود را به زیبایی تغییر داده است، کشوری که بیشترین درآمد خود را از راه ورود گردشگر به این کشور کسب می کند.

در آخر می توان گفت که بهترین را برای پیشرفت در این صنعت ساخت و سازهایی است که به جاذبه های گردشگری لطمه نزند و از طرفی با ساهت آزادراه های امن و تامین امنیت جاده ها گام بزرگی برای پیشرفت در این صنعت خواهد بود، این امر با کمک مسوولین میتواند کمک بزرگی به صنعت گردشگری کند تا گردشگران بیشتری به کشور بیایند و در این وضعت اقتصادی به کمک کشور بیایید.