رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: طی سالهای اخیر تعداد پرسنل شهرداری از ۷۰ هزار نفر به کمتر از ۶۲ هزار نفر رسیده است و بنابراین می تواند جذب نیرو داشته باشد.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر در حاشیه جلسه علنی امروز شورای شهر، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امروز جلسه هم اندیشی با حضور شهردار تهران برگزار شد و به تذکرات مطرح شده از سوی اعضا پرداخته شد، گفت: طی سه سال گذشته اعضای شورای شهر بیش از ۷۰۰ تذکر را به شهرداری تهران داده‌اند که حدود ۱۰۰ تذکر هنوز پاسخ داده نشده است و بخشی از آنها باعث قانع شدن اعضا نشده است.

وی افزود: در این جلسه درباره نحوه تذکر و پیگیری آن با شهردار صحبت شد و اعضا معتقد بودند در سال آخر این تذکرات باید به منصه ظهور برسد.

هاشمی همچنین از پیگیری اعضای شورا درباره وضعیت مدیران محلات خبر داد و گفت: نتوانستیم در این جلسه به این موضوع بپردازیم.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در جلسه علنی شورای شهر، طرح «الحاق عنوان عوارض افزایش ارزش قانونی ناشی از اجرای طرح‌های توسعه شهری» در بند «د» مصوبه « ساماندهی و توسعه تأسیسات گردشگری در شهر تهران »صحبت شد و کلیات آن به تصویب رسید، افزود: در حال حاضر هم طرح « الزام شهرداری تهران به تهیه رمزینه پاسخ سریع (Q.R.Code) برای آثار معماری ارزشمند معاصر ، بافت و بناهای تاریخی و گردشگری و مکان رویدادهای شهر تهران پرداخته شده است.

وی طولانی شدن رسیدگی به طرح‌ها را به دلیل حساسیت اعضا دانست و در خصوص جذب نیروی انسانی در شهرداری تهران گفت: برنامه سوم شهرداری‌ها گفته این دستگاه می‌تواند، سالانه ۶ درصد نیروهایش را کم کند اما در کنار آن می‌تواند نیروی جدید هم بگیرد، اما برآیند آن باید کاهش ۴ درصدی سالانه باشد.

هاشمی گفت: طی سال‌های اخیر تعداد پرسنل شهرداری از ۷۰ هزار نفر به به کمتر از ۶۲ هزار نفر رسیده است و بنابراین می‌تواند جذب نیرو داشته باشد.

رئیس شورای شهر تهران، درباره وضعیت حمل و نقل عمومی همزمان با شروع فصل پاییز اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا و گردش بیشتر این ویروس در محیط‌های حمل و نقل عمومی باید کاری کنیم که مردم از حمل و نقل عمومی کمتر استفاده کنند در نتیجه تصمیم ویژه‌ای درباره توسعه خدمات حمل و نقل عمومی گرفته نشده است.