این روزها شاهد تظاهرات مردم خونگرم خوزستان هستیم آن هم از سر ناچاری چرا که صدای اعتراضاتشان به گوش کسی نرسید و مجبور شدند تا تظاهرات برای آب که مایه حیات است راه اندازی کند.

بی آبی در این استان به خاطر طرح های میلیاردی دولت ها به وجود امده است زیاده خواهی دولت ها به قدری زیاد شده بود که تالاب ها را نیز نابود کردند تالاب هورالعظیم به خاطر دستیابی به نفت نابود شد و برخی دیگر به خاطر صنعت نیشکر و صنعت های دیگر نابود شد.

در هیچ جای دنیا برای خودکفایی محیط زیست را نابود نمی کنند اما در ایران عملکردها کاملا برعکس است و نابودی محیط زیست و خطرامنیت غذایی به خودکفایی میرسد چرا که به طور مثال اگر در بخش نیشکر خودکفا نباشیم چه رخ دادی رخ می دهد؟

زمان جنگ امام خمینی(ره) به دلیل اینکه جنگ بود دستور خودکفایی را داد و در ان دوره همه مشکلات با خودکفایی حل می شد اما امروزه که با خودکفایی نابودی محیط زیست را به همراه داریم نباید از خودکفایی استفاده کنیم البته برخی از مشکلات به خاطر هزینه های میلیاردی که معلوم نیست برای چه صنعتی به کار رفته است در حال حاضر به خاطر اشتباهات و زیاده خواهی ها دولتمردان خوزستان رو به نابودی رفتهاست.

خوزستانی که ثروتمند ترین استان در کشور است در حال حاضر به فقیرترین استان تبدیل شده است آن هم به خاطر زیاده خواهی های دولتمردان زمان خاتمی قرارداد ۳۰ ساله فروش آی کرخه به کویت امضا شد این اولین گام برای نابودی آب خوزستان بود در دولت احمدی نژاد آب خوزستان را به فلات مرکزی بردند تا مردم یک گام به بی آبی نزدیک شوند در دولت روحانی نیز آب کارون را به استان های مرکزی بردند تا آب خوزستان به کل از بین برود و دیگر آبی برای استان ثروتمند نماند.

مردم این روزها حقشان را از مسوولین که خوزستان را به این روز انداخته اند می خواهند با بازگشایی سد کرخه آب خوزستان تامین خواهد نشد دنبال مسکن برای حل مشکلات نباشید راه حل قطعی برای مردمی که  حقشان را می خواهند پیدا کنید.