رزم حسینی باید برنامه قابل اجرا داشته باشد تا رای اعتماد دریافت کند.

رییس‌جمهوری در نامه‌ای به مجلس، علیرضا رزم‌حسینی را به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به مجلس معرفی کرد.

طبق آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی قاعدتاً یک هفته پس از اعلام وصول این موضوع، جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی باید برگزار شود. رزم‌حسینی در دولت تدبیر و امید استاندار استان‌های خراسان رضوی و کرمان بوده است.

موناربیعیان/وی قائم مقام شهید والا مقام حاج قاسم سلیمانی در مقطعی از دفاع مقدس بوده و یکی از افتخاراتش ایثارگری و دریافت نشان فتح است.

با توجه به اینکه وی عضو هیات مدیره چند واحد معدنی نیز بوده است با امور صنعت، معدن و تجارت آشنایی کامل دارد

طی دو روز آینده برنامه های وزیر پیشنهادی بررسی خواهد شد

مجتبی یوسفی نماینده مجلس درخصوص وزیر پیشنهادی مجلس به خبرنگار ما گفت: وزیر پیشنهادی دولت در آخرین روز کاری مجلس معرفی شد و به همین دلیل روزهای شنبه و یکشنبه فراکسیون مجلس با حضور وزیر پیشنهادی جلسه ای برگزار خواهد شد که وزیر پیشنهادی درآنجا از سوابق کاری و همچنین پیشنهادات خود رونمایی می کند.

وی در ادامه دلیل رد شدن وزیر پیشنهادی اول را این چنین بیان کرد: دلیل رای نیاوردن مدرس خیابانی در مجلس اینب ود که پیشنهادات کاری او قابلیت برگذاری نداشت و همچنین در این شرایط اقتصادی کشور چنین فردی نمی توانست وزارت صمت را مدیریت کند.

بی برنامگی دولت به وضعیت آشفته اقتصادی تبدیل شد

این نماینده مجلس دلیل وضع بد اقتصادی را اینگونه توضیح داد: دلیل وضع بد اقتصادی کشور بی برنامگی دولت و همچنین وزیر نداشتن مهمترین وزارتخانه است چرا که وزارت صنعت و معدن و تجارت باید مایحتاج کارخانه ها را تهیه نماید و همچنین چرخه تولید را از رکود خارج کند اما این وزارت خانه همچنان بدون وزیر است و حضور دلالان در این وزارتخانه بی دلیل نیست تا اقتصاد کشور برهم ریخته شود.

مجتبی یوسفی در خصوص وزیر صمت گفت: در حال حاضر در موقعیتی هستیم که باید هرچه زودتر برای این وزارتخانه وزیری مشخص شود تا نابسامانی ها و بی برنامگی های این وزارتخانه به پایان برسد در حال حاضر نیز مجلس به دنبال پایان یافتن سکانداری وزارت صمت است.

این نماینده درخصوص مهلت پایان یافته دولت گفت: رییس جمهور سه ماه طلایی را برای معرفی وزارت صمت از دست داد و پس از آن با اجازه رهبر معظم انقلاب اسلامی یک ماه فرصت پیدا کرد تا وزیر پیشنهادی جدید را معرفی کند.

لابی خط قرمز مجلس یازدهم

 مجتبی یوسفی در پایان درخصوص مجلس یازدهم گفت: تلاش رسانه ها باعث می شود تا مجلس بیشتر برای حل مشکلات مردم تلاش کند؛ دولت آینده باید بداند خط قرمز مجلس لابیگری است اگر مسوولی برنامه دارد می تواند از مجلس رای اعتماد بگیرد در غیر این صورت با لابی و پیشنهادهای پشت پرده این مجلس به هیچ مسوولی رای نخواهد.

آغاز بررسی برنامه های وزیر پیشنهادی صمت

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان اولویت‌های کاری وزیر صمت و مطالبات نمایندگان از وی را تشریح کرد.

شهباز حسن‌پور‌بیگلری درباره معرفی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به مجلس، گفت: در شرایط فعلی تعامل و توجه به امور کارشناسی و هماهنگی با مجلس می‌تواند بسیاری از مشکلات و موانع پیش‌روی صنعت و معدن را رفع کند و آقای رزم حسینی وزیر پشنهادی صمت از این ویژگی برخوردار است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس با اشاره به ویژگی‌های وزیر صمت، افزود: از آنجایی که وزیر پیشنهادی صمت تجربه استانداری در استان های کرمان و خراسان رضوی را در کارنامه کاری خود داشته و به عنوان رئیس ستاد تنظیم بازار، رئیس کارگروه اشتغال، رئیس کارگروه تولید و… خدمت کرده، می تواند با اخذ تدابیر ویژه زمینه ساماندهی بازار را فراهم کند.

وزیر پیشنهادی صمت از نظر کارشناسان در تصمیم‌گیری‌ها استفاده می‌کند

وی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت از نظر کارشناسان در تصمیم‌گیری‌ها استفاده می‌کند، اضافه کرد: وی می‌تواند از طریق گفت‌وگو و تعامل با رئیس کل بانک مرکزی و سایر وزرای اقتصادی دولت بسیاری از موانع پیش روی تولیدکنندگان مانند تامین مواد اولیه و… را برطرف کند. جمعی از نمایندگان با توجه به عملکرد مثبت آقای رزم حسینی در مسئولیت های قبلی، از معرفی وی برای  تصدی وزارت صمت استقبال کردند. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است در مجلس نسبت به وزیر پیشنهادی صمت دیدگاه‌های موافق و مخالف دارد، ادامه داد: جلسه‌ای در کمیسیون آئین نامه مجلس با حضور وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت برگزار شد و برنامه‌های ایشان برای تصدی در این منصب مورد بررسی قرار گرفت.