رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت بوشهر از صدور ۱۱۲ فقره جواز تاسیس طرح صنعتی با پیش بینی سرمایه گذاری ۹۱۹۲ میلیارد ریال طی مدت شش اول سال جاری در استان بوشهر خبر داد.

سید حسین حسینی با اعلام این خبر گفت: درنیمه نخست سال جاری تعداد ۱۱۲ فقره جواز تاسیس صنعتی با پیش بینی اشتغال ۳۴۹۶ نفر در استان بوشهر صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد ۳۳ و پیش بینی سرمایه گذاری ۳۷ درصد رشد داشته است.

وی عنوان کرد: طی مدت زمان مذکور ۲۴ فقره پروانه بهره برداری صنعتی با سرمایه گذاری ۲۱۴۵ میلیارد ریال به همراه اشتغال ۱۰۳۹ نفر در استان بوشهر صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد ۲۰ و از نظر اشتغال ۲۵ درصد رشد نشان می دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت بوشهر با اشاره به اقدامات متعدد برنامه های جهش تولید در وزارت صمت خاطرنشان کرد: نهضت ساخت داخل به عنوان یکی از مهمترین راهبردهای جهش تولید در وزارت صمت است که در این راستا از سوی سازمان صمت استان اقدامات ارزنده ای نظیر ایجاد نمایشگاه دائمی ساخت داخل در استان با همکاری شرکت شهرک های صنعتی استان، پیگیری احیاء و بازسازی و نوسازی واحد های صنعتی راکد، پیگیری مستمر جهت تامین نیازهای مواد اولیه، پرداخت تسهیلات رونق تولید، تسهیلات بازسازی و نوسازی، پیگیری جهت جلوگیری از واردات کالاهایی که تولید مشابه داخلی دارند، تشکیل جلسات مستمر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان طی سال جاری انجام گرفته و ادامه خواهد داشت.

این مسئول با بیان اینکه نهضت تولید داخل سرآمد سیاست‌های رونق تولید است، افزود: تلاش برای پیاده‌سازی عملی نهضت ساخت داخل با محوریت خوداتکایی در تولید کالاهای حساس، ضروری و راهبردی از مهم‌ترین سیاست‌های سالجاری است که پیگیری و دنبال می شود.