امسال سالی است که باید گفت آسمان با کشور ایران سر ستیز دارد ، بارش کم و ناچیز در سال گذشته را باید چنگ و دندان نشان دادن بحرانها، خشک سالی ، در گیری وکمبود مواد غذایی برای ایران تعبیر کرد.

این در حالی است که شاهد هیچ گونه اقدامی از طرف مسولین نیستیم. و این از بی تدبیری و ناکارآمدی مسئولان، در زمینه بحران کم آبی حکایت دارد. با پخش ادعایی منتسب به «ناسا» که، دو دهه دیگر جنوب و مرکز ایران امکان زیستن وجود نخواهد داشت ، مسولین و مردم باید این هشدار را جدی می گرفتند.
اعتراضات کشاورزان اصفهانی و تظاهرات مردم خوزستان و درگیری طایفه‌ای اخیر در سیستان و بلوچستان که گفته اند، نشأت گرفته از مسائل آب بوده، نوید دهنده اخبار خوش در آینده نیست.
ناتوانی دولت قبل و تا حدودی دولت فعلی برای حل یک مسئله پیش پا افتاده به نام خودرو سازان نشان دهنده بی عزمی دولت، در زمینه مسئله شیرین سازی آب دریای جنوب و انتقال آن به ناحیه مرکزی دارد.
قطعا اگر دولت نتواند مشکل خودرو سازان که اسناد گوناگونی بر عمدی بودن آن حکایت دارد را حل فصل کند. و این باعث شده تا دولت، هر روز با بحرانهای ساختگی کشورهای بیگانه دست و پنجه نرم کنند ، در نتیجه امکانات و توان کافی برای مقابله با بحران ناشی از آب را نخواهد داشت.
سوالات زیادی در ذهن مردم وجود دارد.
وقتی اسناد مختلفی بر عمدی بودن مشکل خودرو سازان وجود دارد. چرا قوه قضائیه بعد از ده سال به آن ورود نمی کند؟
چرا وزیران سابق و فعلی نه تنها سعی در حل مشکل ندارند که گاهی عملکردشان نشان می دهد، متهم اصلی در بروز این مشکلات هستند.
وقتی مدیرانی متهم به درست کردن مشکل برای مردم هستند، چطور می توان از این مدیران توقع داشت تا بروند پروژه عظیمی به نام شیرین کردن آب و انتقال آن به ناحیه مرکزی را انجام دهند.

  • نویسنده : احمد قربانی