طی روزهای گذشته یکی از بانک های خصوصی شروع به واریز پول 40 هزار میلیاردی به حساب شهروندان کرده است که در گذشته نیز این امر برای پولشویی استفاده شده است.

مونا ربیعیان/ در سال ۹۷ در سایت ها اعلام شده است که این بانک رتبه دوم در پولشویی را دارد اما نکته اینجا بود که این واریزی از کرمان آغاز شد و تا تهران ادامه داشت تا اینکه شهروند تهرانی زرنگ تر از بانک بوده است و تا پول واریز شده از پول برداشت کرده است و روند واریزها قطع شده است.

البته بانک پیامکی به این شهروند داده است تا پول برداشته را بازگرداند و تمام حساب های این شهروند بسته شده است و با اعمال این کار و این پولشویی با توجه به اینکه سال ها است که این روند انجام می شد و در هفته های گذشته دولت سیزدهم اعلام کرد با هرگونه پولشویی مقابله خواهد کرد حال وقت این است که با این روند بانک ها مقابله شود.

واریز ۴۰ هزار میلیاردی برای پولشویی!

طی دو روز گذشته مبلغ هنگفتی برای چند شهروند در سطح کشور واریز شده است.

یک شهروند مشهدی در این باره می‌گوید. شبانه مبلغ ۴۰ هزار میلیارد تومان به حسابم واریز شد که صبح آن برداشت شد.

به گفته این شهروند طی تماسی که با بانک آینده داشت گفته شد: این مبلغ اشتباهی به حساب واریز شده و مشکلی در خصوص بستن مالیات به حساب برای دارنده حساب به وجود نخواهد آمد.

اما در خبر‌ها گفته شده این مبلغ برای شهروند کرمانی هم واریز شد و هنوز برداشت نشده است و حساب این شهروند مسدود است.

این شهروند کرمانی می‌گوید: چند روز قبل من در کربلا بودم که پیامک واریز این مبلغ به حسابم را دریافت کردم و متوجه مبلغ نمی‌شدم. از هتل با بانک (بانک آینده) تماس گرفتم که اعلام کردند این تنها یک عدد بوده و اشتباه شده است.

وی افزود: اما من امتحان کردم و توانستم مبلغی پول از حسابم را جابه جا کنم.

افکاری با بیان اینکه بانک حسابم را مسدود کرده است، گفت: ما پیگیر هستیم ببینیم منشاء واریز پول کجاست و امیدواریم این مبلغ به جایی برگردد که متعلق به خودش بوده است.

وی با بیان اینکه تا این لحظه هیچ چیز مشخص نشده، افزود: از طریق نهاد‌های امنیتی پیگیر موضوع هستیم.

این شهروندکرمانی با اشاره به بودن پول در حسابش می گوید: اگر مشخص نیست پول مال کجاست، در کرمان و به ویژه جنوب استان که برخی مناطق حتی آب شرب ندارند، درخواست داریم این پول با همکاری مسئولان در مسیر درستی هزینه شود و حاضر نیستیم یک ریال از این پول به زندگی ما بیاید.

یک شهروند تهرانی با انتشار یک فیلم گفت: من ساکن تهران هستم ۴۰هزارمیلیارد تومان واریز شده و من مبلغی راجابجا کردم بانک آینده حساب‌های من رامسدود کرد تا مبلغ رابرگردانم وهنوز که هنوزاست حسابم مسدود است.