
- منبع خبر : اقتصاد پویا
دنیای تجارت امروزه تماما در حال رقابت است ، موفقیت هر کشور و مردمان آن کشور در گرو درک کردن و شناخت کافی از امکانات موجود و بهرهگیری درست از آنها به منظور توسعه بیشتر در همه جوانب است و این امر در ایران نیز که سالیان سال است بر درآمدهای نفتی خود اتکا داشته، بسیار ضروری است. جامعهای که میخواهد متکی به کسی نباشد بویژه غرب و برای حفظ استقلال خود نیاز به درآمد از منابع و امکانات دیگری نیز دارد که باید شناسایی و به منظور توسعه آنها برنامه ریزی و سرمایهگذاری و راهکارهای موثر انجام دهند و از درآمدهای بدست آمده که چه به صورت فردی و یا جمعی کسب شده است بهرمند شود . این امر در مرحله اول به شناسایی منابع، موانع و امکانات و در مرحله بعد به راهکارهایی برای دستیابی به عمل کرد بهتر و اقدام سریع تر در به انجام رساندن این پروژه ها، نیاز دارد .از جهتی صادرات در حالی که عملکرد شرکت از جمله حجم فروش، سهم بازار، سودآوری و موقعیت رقابتی را بهتر می کند تأثیر خوبی هم روی بخش های از استخدام، درآمدهای ارزی، توسعه های صنعتی و آسایش ملتدارد. با توسعه جهانی شدن اقتصاد در بین الملل ، صادرات مهمترین عامل بینالمللی کردن شرکتها و اقتصادها است. به همین دلیل مسوولان و سیاستگذاران در امور بازرگانی وتجارت باید بکوشند تا راه را برای شرکتها ایرانی که برای رقابت در بازارهای داخلی و همچنین خارجی و موانع متعدد صادراتی و توسعه صادراتی شرکت خود هموار کنند.
Friday, 2 June , 2023