رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران از ورشکسته شدن بیش از ۶۰درصد تالارها در پی شیوع ویروس کرونا و خسارت ۵۰۰میلیون تا چند میلیاردی به واحدهای این صنف خبر داد و گفت که با این وجود فعالان این صنف هنوز هیچ کمکی دریافت نکردند.

مونا رمضانپور/به جرات می‌توان گفت بیش از ۹۰ درصد تالار‌های پذیرایی ورشکسته شده اند و تاکنون حدود ۶۰ درصد آن‌ها برای ابطال جواز به اتحادیه مراجعه کرده اند. متاسفانه هیچ گونه حمایتی تا این لحظه از سازمان‌ها و نهاد‌ها در خصوص جبران زیان تالار‌ها نشده، فقط دولت اعلام کرده مدیران تالار‌های پذیرایی در سامانه کارا ثبت نام کنند تا کمک‌های دولت شامل حالشان شود.

۱۰ ماه تعطیلی تالارهای پذیرایی

خسرو ابراهیمی نیا، رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی تهران درخصوص وضعیت تالارداران در این مدت کرونایی به خبرنگار ما گفت: تالاردارها تنها صنفی هستند که ۱۰ ماه است که تعطیل هستند و فارغ این بحث هایی که این مدت گفته شده، امیدواریم پس از دو هفته قرنطینه اطلاع رسانی شود تا مراسمات و گردهمایی های بالا ۱۰ نفر به تالارهای پذیرایی بروند چرا که در تالارهای پذیرایی پروتکل های بهداشتی در تالارها رعایت می شود.

وی در  ادامه افزود: پس از دو هفته تعطیلی در بدو ورود می توان ضد عفونی شوند و در حین برگزاری مراسم پرتکل های بهداشتی رعایت خواهد شد اما متاسفانه در این مدت تالارها را بسته اعلام کردند و مراکز پذیرایی مانند سفره خانه ها،چلوکبابی ها و.. را بازگشایی کردند و مردم مراسمات خود را بدون رعایت کردن پرتکل های بهداشتی در این مکان ها برگزار کردند همه ما شاهد برگزاری عروسی هایی در سفره خانه ها و چلوکبابی ها بودیم و این اپدمی کرونا را افزایش داد.

رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی تهران در ادامه درباره تعطیلی های ادامه دار افزود: با توجه به اینکه اواخر سال گذشته سیاست های دولت همه فضاهای پذیرایی را بسته اعلام رکده بودما شاهد فوت ۴۰ تا ۵۰ نفربودیم اما به محض بازگشایی های این بیماری گسترش پیدا کرد.

محضرها تالار شدند

وی درباره اینکه مراسم عروسی ها در محضرها برگزار می شود نیز گفت: نکته جالب این است که محضرها نقش تالار را در این مدت ایفا می کردند و مراسمات عروسی را در همان فضای ۱۰۰ متری برگزار می کردند و این مهمانی ها باعث افزایش بیماری کرونا شد، وقتی محضرها یک سرویس بهداشتی دراند که حتی برای پرسنل خودشان نیز کم است مهمانی ۷۰ نفری برگزار می کنند وشام هم می دهند این کرونا را منتقل نمی کند کرونا از طریق تالارها افزایش پیدا می کند.

خسرو ابراهیمی نیا در ادامه درباره دادگاهی شدن تالاردارن به خبرنگار ما نیز گفت: درحال حاضر تالارهای پذیرایی به اتحادیه شکایت دارند که چرا تالارهایی که می توانند ۱۰۰ درصد پرتکل های بهداشتی را رعایت می کنند بسته باشد و فضاهایی که لایق بازگشایی نیستند باز می شوند امیدواریم بعداز دوهفته قرنطینه تالارها آزاد شود.

ورشکستگی مطلق تالارداران

وی در پایان درخصوص ورشکستگی تالارداران اظهارداشت: در حال حاضر تالارها ورشکست مطلق هستند و پرونده های زیادی در دادگاه ها علیه این صنف باز شده از کارگر از کارفرما، صاحب ملک از مستاجر این ها فاجعه است که برای این کسب و کار رخ داده و حمایتی نیز هم نمی شود و مسوولین نیز پاسخگو نیستند؟ کسی به این صنف توجهی نمی کند. قطعا سو مدیریت ها باعث شده تا این صنف رو به نابودی رود. امیدواریم بعداز دوهفته این صنف جان دوباره بگیرو و بعداز ۱۰ ما۹ه بازگشایی شود.