بیستمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم‌خانگی، روزجمعه با حضور معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد.

مونا ربیعیان/

امسال متاثر از پاندمی کرونا، بیستمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم‌خانگی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و بدون حضور خارجی‌ها و بازدیدکنندگان مردمی برگزار می‌شود.

این نمایشگاه چهار روزه با شعار «درخشش تولید در کشاکش تحریم»، پس از انجام هماهنگی‌های لازم با ستاد ملی مقابله با کرونا، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در متراژ ۱۶هزار مترمربع و با حضور ۱۷۵ واحد تولیدی داخلی، بدون حضور خارجی‌ها برگزار می‌شود.

اين نمايشگاه با حضور بازدیدکنندگانی از صنایع و واحدهای صنعتی تا دوشنبه (هشتم دی‌ماه) ادامه خواهد یافت.

قابل ذكر است كه بیستمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم‌خانگی، با توجه به متراژ و حضور واحدها، بزرگترین نمایشگاه برگزار شده از ابتدای امسال تاکنون محسوب می‌شود.

با هماهنگی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، همزمان با برگزاری فیزیکی این نمایشگاه، نمایشگاه مجازی برای واحدهایی که موفق به حضور نشدند و سایر افراد فراهم شده است، همچنین مقرر شده طی چهار روز برگزاری نمایشگاه، وبیناری با حضور مسوولان و تولیدکنندگان و صنعتگران برگزار شود.

برپایه این گزارش، با استقرار تونل‌های ضدعفونی در ورودی سالن‌ها، استقرار تیم‌های پزشکی و اورژانس، تهیه و تامین مواد ضدعفونی‌کننده، الزام به ماسک زدن افراد و همچنین رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در زمان غرفه‌سازی، این نمایشگاه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی مدنظر ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار شده و ناظران برای مدیریت کنترل‌شده تعداد بازدیدکنندگان در هر لحظه حضور دارند.

 با توجه به اینکه شنیده‌‌های اقتصاد پویا حاکی از این بود که برخی‌ها در اتحادیه مخالف برگزاری نمایشگاه بودند اما این نمایشگاه با وجود بیماری کرونا برگزار شد.

بسیاری از برندهای ایرانی در نمایشگاه حضور ندارند

حمیدرضا غزنوی؛ رییس اتحادیه تولیدکنندگان لوازم خانگی درخصوص بیستمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی به خبرنگار ما گفت: در این نمایشگاه خیلی از تولیدکنندگان لوازم خانگی حضور پیدا نکردند و اینکه برندهای خارجی نیز حضور ندارند چند ماهی است که این برندها در کشور به صورت قاچاق وارد می‌شوند اما باز این فرصت مناسبی برای ظهور برخی از لوازم خانگی‌هایی است که کسی اسم آنها را نشنیده است. برخی از برندهای ایرانی نیازی به معرفی و حضور در نمایشگاه ندارند.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه در این نمایشگاه، لوازم پلاستیکی و آشپزخانه وجود دارد به نوعی همسایگان لوازم خانگی هم در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

حمیدرضا غزنوی در ادامه درباره لوازم خانگی ایرانی اظهارداشت: با توجه به اینکه مواد اولیه در ایران به صورت چشمگیری کاهش پیدا کرده است اما تولید لوازم خانگی در حال افزایش است و این نشان می‌دهد که لوازم خانگی وابستگی به قطعات خارجی ندارد.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان لوازم خانگی درپایان بیان کرد: صنف لوازم خانگی فروشش را در بازار دارد و نیازی به نمایشگاه ندارد همچنین سال‌های قبل هم برندهای زیادی در این نمایشگاه حضور پیدا نکرده بودند و این نمایشگاه قرار نیست که برای تولیدکنندگان چیزی داشته باشد.

کیفیت کالاهای ایرانی در نمایشگاه به رخ کشیده خواهد شد

اکبر پازوکی؛ رییس اتحادیه لوازم خانگی درخصوص بیستمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی به خبرنگار ما گفت: در این نمایشگاه قرار شد که تولیدکنندگان کالاهایي را که به روز هستند و روند مصرف انرژی آنها مشخص است در معرض نمایش قرار دهند با توجه به اینکه برندهای خارجی هرسال در این نمایشگاه حضور داشند و امسال نیستند می‌تواند باعث شود تا مردم بیشتر با برندهای ایرانی آشنا شوند.

وی در ادامه درباره برندهای خارجی بیان کرد: برندهای خارجی در بازارهای ایران دیگر وجود ندارد و ۹۰درصد لوازم خانگی در بازار تولیدات داخلی است و بین مردم برخی از تولیدات داخلی معرفی شده است و هر روز کیفیت لوازم خانگی ایرانی بهتر می‌شود.

رییس اتحادیه لوازم خانگی درپایان درخصوص نمایشگاه گفت: با توجه به بیماری کرونا امید می‌رود که این نمایشگاه دور از این بیماری بازدیدکننده داشته باشد و کسی از بازدیدکنندگان دچار بیماری کرونا نشود.