کمبود سوخت نیروگاه‌ها در روز سه‌شنبه به قطعی برق تعدادی از صنایع در کلانشهر ها(تهران، اصفهان و...) منجر شده است.

علت خاموشی گسترده در بخش‌های مختلف پایتخت را خروج چند نیروگاه تأمین کننده برق پایتخت از مدار اعلام کرد و گفت که علت این اتفاق، عدم تأمین به موقع سوخت است.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد سه نیروگاه تأمین کننده برق پایتخت که به دلیل عدم تأمین سوخت از مدار تولید خارج شده‌اند شامل نیروگاه‌های طرشت، ری و سه واحد از نیروگاه رودشور بوده است.

صرفه جویی تنها راهکار برای جلوگیری از قطعی برق

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق درخصوص قطعی برق در کلانشهرها به خبرنگار ما گفت: قطعی برق در کلانشهرها به دلیل سوخت رسانی نیروگاه ها و تعدیل نیروگاه ها باعث قطعی برق در برخی از کلانشهرها بودیم و همکاران ما در تلاش هستند که این مشکل برطرف شود با توجه به محدودیت های صنعتی که در کشور با آن مواجه هستیم تنهاراه جلوگیری از این قطعی ها می تواند کاهش مصرف خانگی باشد.

وی در پایان اظهار داشت:اگر مردم و شرکت ها فقط ۱۰ درصد مصرف گاز و برق خود را کاهش دهند این مشکل قطعی برطرف خواهد و می توان گفت همکاران ما بر این تلاش هستند که دیگر شاهد قطعی برق در کلانشهرها نباشیم.

خاموشی های ایجاد شده قابل برنامه ریزی نیست

خاموشی های ایجاد شده قابل برنامه ریزی از قبل نبوده و تنها با ده درصد کاهش مصرف گاز و برق،‌ امکان استمرار تأمین مطمئن گاز و برق در کشور فراهم خواهد بود.

شرکت توانیر در اطلاعیه ای اعلام کرد:

به دلیل افزایش مصرف برق و گاز در بخش خانگی و تجاری و محدودیت سوخت تحویلی به تعدادی از نیروگاه ها، خاموشی های پراکنده در برخی مناطق اعمال شده است. در این اطلاعیه از مردم همیشه همراه ایران خواسته شد با کاهش حداقل۱ تا ۲ درجه از دمای منازل و محل کار و مدیریت مصرف گاز و برق،‌ امکان استمرار تأمین انرژی را برای همه هموطنان فراهم آورند.

در این اطلاعیه آمده است خاموشی های ایجاد شده قابل برنامه ریزی از قبل نبوده و تنها با ده درصد کاهش مصرف گاز و برق،‌ امکان استمرار تأمین مطمئن گاز و برق در کشور فراهم خواهد بود.

گفتنی است، از صبح امروز شاهد خاموشی نوبتی و چندین ساعته مناطق مختلف شهری و روستایی استان گیلان بوده ایم.

گزارش ها حاکی از این است که برق تهران و سایر استانهای کشور نیز روزگذشته قطع شده است.