با شيوع ويروس جهش يافته كرونا تاثير نداشتن واكسن هاي ساخته شده و متفاوت بودن اين ويروس با نوع قبلي آن، نگراني بسياري از افراد را در پي داشته است كه عضو ستاد ملي مقابله با كرونا معتقد است، اين جهش ماهيت ساختار كلي ويروس را به هم نزده و تنها سرعت انتقال بيماري را افزايش داده است.

مسعود مرداني عضو ستاد ملي مقابله با كرونا با اشاره به اينكه در شهر لندن موارد جهش يافته كرونا به جد در حال افزايش است كه كشور ما نيز از اين ويروس بي بهره نمانده است، بيان كرد: گونه هاي ديگري از اين ويروس از آفريقاي جنوبي و نيجريه و اخيرا در ژاپن نيز مشاهده شده است كه به دليل تغييرات كروموزومي اين ويروس بوده كه سرعت انتقال را بسيار افزايش داده است.

مرداني با تاكيد بر اينكه با اين جهش ماهيت ساختار كلي ويروس تغيير نكرده است، گفت: سرعت انتقال نوع جهش يافته ويروس بسيار زياد است و در افراد كمتر از ٢٠ سال گرفتاري ايجاد مي كند. از طرفي اين ويروس سريع در بين اعضاي خانواده انتشار پيدا كرده و تشخيص آن بسيار مشكل است.

عضو ستاد ملي مقابله با كرونا افزود: واكسن هايي كه تاكنون ساخته شده است بر روي اين ويروس جهش يافته نيز تاثير دارد.

علاقه مندان جهت مشاهده كامل اين مصاحبه كه در برنامه انتهاي الوند شبكه دو سيما و به صورت زنده توسط تيوا پوشش داده شد، مي توانند به سايت تيوا به آدرس www.tva.tv مراجعه كنند.