در چهل و یکمین مرحله از حراج اوراق بدهی دولتی، یک بانک سفارش خود را به ارزش ۵۹۰ میلیارد تومان ثبت کرد و وزارت اقتصاد نیز با کل سفارش خرید موافقت کرد.

مونا رمضانپور/ همچنین طی این هفته ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق از طریق بازار سرمایه به فروش رسید.

ارزش کل اوراق بدهی عرضه شده در این مرحله برابر با ۲۳ هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان بود که حاکی از فروش ۴٫۶ درصدی این اوراق است.

میانگین نرخ بهره مؤثر اوراق بدهی فروش رفته در این مرحله برابر با ۲۰٫۴۱ درصد بود که نسبت به هفته گذشته (۲۰٫۵۷ درصد) کاهش یافت.در مجموع چهل و یک مرحله، ۱۱۵ هزار ۸۸ میلیارد تومان اوراق بدهی بفروش رسیده‌است.

چهل و دومین و آخرین مرحله حراج اوراق بدهی در سال ۹۹، با عرضه ۲۲ هزار و ۶۲۰ میلیارد تومان اوراق بدهی و پنج هزار میلیارد تومان اوراق سلف موازی نفت خام ادامه خواهد یافت.

فقر وجود دارد اما نه به شدتی که گفته می شود

مجتبی یوسفی، نماینده مجلس در خصوص فقر در کشور به خبرنگار ما گفت: نمیتوان گفت که فقر در کشور وجود ندارد اما می توان گفت نسبت به برخی کشورها وضع بهتری داریم. حتی در بخش کرونا می توان گفت که از کشورهای پیشرفته هم طبق آمارهای منتشر شده بهتر عمل کردیم با توجه به اینکه آنها ثروت های زیادی دارند که می توانند راحت با این اپیدمی مقابله کنند.

وی در ادامه افزود:حتی در برخی کشورها شاهد صف های مواد غذایی هستیم خدارو شکر در ایران این مورد کمتر دیده شده است درست است که درکشور مشکل جدی عدالت را داریم اما با برخی ملاحظات می توان این مشکل را نیز برطرف کرد.

امضاهای طلایی دارای یارانه پنهان

این نماینده مجلس از رانت های ارز ۴۲۰۰ گفت: متاسفانه برخی منابع از فقر مطلق در کشور خبر می دهند که ناشی از یارانه های مستقیم و پنهان است که سالانه نزدیک به ۸ میلیارد دلار به عنوان ارز ۴۲۰۰ داده می شود تا اقلام اساسی گران نشود اما برخلاف گفته ها اقلام اساسی روز به روز گرانتر شده اند و این نشان می دهد که این ارز تنها باعث ارزانی نشده بلگه تورم و گرانی را همراه داشته اشت.

وی در ادامه افزود: نکته جالب این است که برخی ها با امضاهای طلایی این ارز را دریافت کردند اما کالای اساسی وارد کشور نکرده اند بنابراین مجلس تصمیم گرفت تا سامانه های جامعی را تاسیس کند و دولت الکترونیک را پایه گذاری نماید تا از رانت و فساد جلوگیری شود.

مجتبی یوسفی در پایان از دولت الکترونیک صحبت کرد: مجلس برای اینکه مقابل این امضاهای طلایی و یارانه های پنهخان ایستادگی کند نیاز دارد تا برنامه ششم توسعه دقیق اجرا شود از بیمه همگانی گرفته تا مشکلات مردم باید در یک سامانه جامع در دولت الکترونیک ثبت شود تا به انها رسیدگی و معضلات یکی پس از دیگری حل شود.