به نظر می‌رسد این روزها بیش از آنکه تحریم‌ها و مشکلات خارجی و دشمنی‌ها عرصه را بر مردم تنگ کند، این آقایان وزیر و وکیل و معاون و مشاور و قس علی‌هذای خودمان هستند که با بی‌تدبیری‌ها، خونسردی‌ها و البته ناکارآمدی، کمر مردم را زیر بار مسائل روزمره‌ای همچون مرغ و گوشت، خم کرده‌اند. آقایانی که یک تریلی هم نمی‌تواند سِمَت و عنوان و پست و مقامشان را هم بکشد.

مونا ربیعیان/ در چند هفته اخیر که شاید خیلی‌ها انتظار داشتند، همزمان با چهلمین سالگرد انقلاب، همت ویژه‌، تدبیری فراتر و کاری مضاعف، چاشنی اقدامات مسئولان امر شود، کمتر روزی است که مردم، شاهد صف گوشت و مرغ نباشند و کار به جایی برسد که آقای وزیر در برنامه تلویزیونی در واکنش به گرانی گوشت، چشم در چشم مردم بدوزد و بگوید «خدا را شکر کنید که هست»!

واقعا چه شده که امروز کار به جایی رسیده که «مرغ»، می‌شود آقایان سازمان حمایت و وزارت جهاد کشاورزی، به روی خودشان هم نمی‌آورند.

مهندس نقاشي-دبيراجرايي فدراسيون صنايع غذايي بخش كشاورزي ايران:

مهندس نقاشي-دبيراجرايي فدراسيون صنايع غذايي بخش كشاورزي ايران درخصوص اینکه صف های مرغ ایجاد شده به خبرنگار ما گفت: سه سال پیش زمان شیرزاد معاونت وزارت کشاورزی در تعاونی روستایی واحدی عضو فدراسیون اعلام کردیم که یک شرکت است که در فضای آنلاین می تواند جلوی صف های طولانی را بگیرد. در سامانه شرکت به روز رسان که تابیر شده است محصولات غذایی و کشاورزی به قیمت روز به دست مصرف کننده می رسد وهیچ واسطه گری در این سامانه وجود ندارد و فقط یک هزینه انتقال است که مردم پرداخت می کنند و این طرح را می توان در تهران اجرایی کرد که مردم درب منزل کالای مورد نظر را تهیه کنند و برای شخصیت مردم ارزش قائل شویم در آنزمان شیرزاد از این سامانه استقبال کرد اما وقتی تغییرات در وزارتخانه به وجود آمد این طرح همچنان بالاتکلیف ماند.

وی در ادامه افزود: در جلسه ای که با وزیر کشاورزی خاوزی داشتیم این سامانه را به او معرفی کردیم و او نیز استقبال کرد و دستور همکاری داد اما از این دستور حدود ۵ ماه می گذرد اما همچنان د رپروکسی های اداری است اما این طرح و سامانه می تواند رفاه مردم را همراه داشته باشد و دست دلالان را از بازارها کوتاه کند.

دبيراجرايي فدراسيون صنايع غذايي بخش كشاورزي ايران درخصوص راهی برای حذف دلالان گفت: برای حذف دلالان بهتر است از تشکل ها کمک گرفته شود چرا که صف در شان مردم نیست و این ها دلال پروری است و این باعث شده تا تمام رسانه های غربی مسکلات مردم را بلد کنند و اگر از استارت آپ ها حمایت شود می توان عزت مردم را حذف شود و سودی که دلالان می برند را صفر کرد

وی در ادامه از خبر ناگواری که در صف ها ایجاد شده بیان کرد:خبر ناراحت کننده ای که این مدت به گوش ما از این صف ها رسیده است خبر خودسوزی مردی در یزد به خاطر نرسیدن روغن سهمیه ای دولتی که با رارز دولتی وارد کشور شده بود که الان وضعیت وخیمی دارد و این از عصاب و روان است.

داریوش قنبری؛ نماینده سابق مجلس: صف های ایجاد شده طی روزهای اتی جمع خواهد شد

داریوش قنبری؛ نماینده سابق مجلس در خصوص صف های ایجاد شده برای خرید مرغ و اقلام اساسی به خبرنگار ما گفت: مشکل بازار مرغ این روزها به خاطر صادرات بی رویه می تواند باشد که ستاد تنظیم بازار با ممنوعیت صادرات از سو استفاده برخی از دلالان جلوگیری می شود.

وی در ادمه افزود: تدابیری که در نظر گرفته شده طی روزهای آتی این بازار به تعادل می رسد واقعیت این است که قیمت نهاده های دامی افزایش پیدا کرده است و این امر باعث آشفتگی در بازار مرغ شده است و امید می رود این بازار طی روزهای آینده به تعادل دلخواه دولت برسد.

این نماینده سابق در پایان درباره حضوردلالان در بازارها گفت: با وجود مسائل پیش امده دلالان همیشه در صحنه حاضر بودند و با توجه به اینکه در نزدیک به عید است حضور این دلالان بیشتر احساس می شود و نباید از این تاثیر تحریم ها نباید گذشت و با برداشته شدن تحریم ها می توان امید داشت که قیمت ها تنظیم شود.