از گوشی‌قاپی و درگیری گرفته تا سرقت سنگ قبر، همه مدل سارق را به صف کرده‌اند. دستگیرشدگان می‌گویند جرمی مرتکب نشده‌اند و اشتباهی آنجا هستند. دیوار حاشا اینجا بلند است.

طلا امیری/ همه مردم متهم هستند چرا که معیشت ندارند و برای اینکه معیشت تامین کنند مجبور به دزدی هستند واقعا کشور ما با اقتصادی که با مشکل رو به رو است باید چه کند باید روز به روز شاهد پدیده های جدید در کشور باشیم

افزایش دزدی آن هم سنگ قبر دزدی طبیعی است

امان الله قرائی مقدم، جامعه شناس درخصوص افزایش دزدی در کشور به خبرنگار ما گفت: افزایش دزدی در حال حاضر طبیعی است وقتی اقتصاد یک کشور مختل می شود و انسان ها با مشکل رو به رو می شوند ارزش ها تغییر خواهد کرد.

این جامعه شناس از پدید قبر دزدی گفت: افزایش گورخوابی، جوی خوابی باعث شده تا مردم دست به کارهایی بزنند سنگ قبر دزدی که آسان ترین دزدی است وقتی مردم به چراغ های روشنایی خیابان ها رحم نمی کنند حتی علم گاز را هم میدزدند سنگ قبر دزدی آن هم سنگ قبرکالایی که به راحتی خرید و فروش می شود راحتترین دزدی است که می شود انجام داد.

وی در ادامه افزود: جامعه دچار مشکل اقتصادی شده است و ۳۰ میلیون زیر خط فقر زندگی می کنند برای تامین معیشت خود با مشکل رو به رو هستند حتی نمی توانند میوه بخرند و بخرند دست به هرکاری می زنند معیشت مردم در حال حاضر با مشکل رو به رو است و این اصل مهمی در هر کشوری محسوب می شود

شکم گشنه ایمان نمی شناسد

امان الله قرائی مقدم از اینکه بهشت و دوزخ برای مردم تمام شده است گفت: مردم حتی به ناموس مردم رحم نمی کنند بهشت و دوزخ برای مردم تمام شده است و بی معنا شکم گشته ایمان نمی شناسد سنگ قبر دزدی یک اتفاقی است که تازه دیده شده وگرنه در حال حاضر ما کفن دزدی هم در بهشت زهرا شاهد هستیم برخی ها دیگر چیزی برای از دست داند ندارند وبرای اینکه زنده بمانند دست به هرکاری می زنند تا حداقل معیشتی برای زنده ماندن تامین کنند.

وی از اینکه معاش مردم شوخی بردار نیست گفت: تامین معاش شوخی بردار نیست حتی صندوق کمیته امداد را می دزدند تا پول های درونش را خالی کنند دیگر بعید نیست که با یان نابسامانی های اقتصادی فلاکت در کشور بیشتر شود بچه فروشی در پارک ها طبیعی به نظر می آید مردم خون خودشان را هم می فروشند تا پول به دست اورند افزایش ناهنجاری ها روزانه شده است چرا که معیشت مردم در خطر است.

این جامعه شناس در پایان اظهارداشت: با فرهنگ سازی و باورهای دینی نمی توانید اقتصاد را درست کنید نیازهای هر انسان اول جسمی و گرسنگی و تشنگی است که با نصیحت نمی توانید به وجود بیارید شم گرسنه هرکاری می کند تا سیر شود و با فرهنگ سازی نمی توانید گرسنه ای را سیر کنید.