در این مراسم ابتدا مهندس سید فرزاد نجات نیا دبیر کمیته فناوری اطلاعات و ارتباطات از حضور همه فعالان اکوسیستم استارت آپی کشور، مدعوین، کارشناسان خبره و صاحب نظر حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تقدیر و تشکر نمودند.

نجات نیا گفت: در شرایط کنونی دیپلماسی دیجیتال (دیجیپلماسی) بمنظور تعامل دولت با مردم و سایر کشورها امری بسیار ضروری و اجتناب ناپذیر است.

دبیر کمیته ارتباطات افزود: عصر ارتباطات و اهدافی که باید در پیش بگیریم و همه آنچه برای تحقق دولت الکترونیک در قوه قضاییه لازم بود، از جمله دستاوردهای مهم و ماندگار آیت الله رئیسی می باشد.

وی افزود: مسیری برای زیست بوم و کسب و کارهای نوپا شروع شده و در ادامه باید نواقص آن رفع شود، این اکوسیستم جوانانه شایسته توجه جدی تری‌ست. از طرفی در گام دوم مجموعه های تصمیم ساز و تصمیم گیر کشور همچون شوراهای عالی چه مجازی و چه غیر آن نباید از جوانان نخبه عاری باشد، و حضور جوان‌ها مانند نمک در طعام مدیریت کشور باشد.

نجات نیا با اشاره به نقادی دیپلماسی سیاسی عاری از اقتصاد در برنامه تلویزیونی سید ابراهیم رئیسی و تاکید ایشان بر دیپلماسی اقتصادی عنوان کرد: دیپلماسی دیجیتال، یک موضوع بسیار مهم در دنیای امروز و عصر دیجیتال است که اگر هوشمندانه و به خوبی از آن استفاده کنیم، قادر خواهیم بود، با وجود جوانان خلاق ایران زمین سهم قابل توجهی را به خود اختصاص دهیم.

این فعال سیاسی افزود: استقرار دولتی مردمی و قوی، شفاف و دارای تعامل اثر بخش با بدنه جامعه و همینطور با کشورهای همسایه و دنیا مبتنی بر عزت و حکمت و مصلحت مطالبه آحاد و اقشار میهن عزیزمان هست!

وی خاطرنشان کرد: همراهان آیت الله رئیسی در حکمرانی الکترونیک با استفاده از نظرات کارشناسان صاحب نظر تلاش خواهند کرد ضمن پرداختن به ابعاد مختلف دیپلماسی دیجیتال، شروط و شرایط بسترهای لازم برای تحقق این مساله را دنبال کنند، و در کارگروه ها تلاش خواهد شد برای موضوع دولت الکترونیک یک برنامه جامع تدوین شود تا دولت بعد که ان شاء الله با هدایت و مدیریت آیت الله رئیسی سکان اداره کشور را در دست خواهد کرفت حکمرانی الکترونیک و حکم‌روایی دیجیتال را از حالت شعار و انجام چند پروژه جزیره ای و فعالیت های گسسته از هم، تبدیل به یکی از مهمترین پروژه های جدی و بزرگ کشور کند، تا به فضل الهی یک ایران قوی و عاری از فرآیندهای فساد زا بوجود آید و مردم عزیزمان شفافیت را در تمام بخشهای دولت به چشم خود ببینند.
سید فرزاد نجات نیا: آیین افتتاح کمیته فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد مرکزی آیت الله سید ابراهیم رئیسی؛ کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز، چهارشنبه مورخ ۱۴۰۰/۳/۱۲ با حضور رئیس ستاد اقشار، جناب آقای دکتر امیرآبادی فراهانی برگزار شد.