شهردار منطقه 22 با اشاره به اینکه مدیریت شهری در کنار فعالان اجتماعی است، گفت: با بهره وری از ظرفیت ها و هم افزایی و هم فکری بین بخشی می توان بسیاری از آسیب های اجتماعی را به شکل ریشه ای برطرف کرد.

 وحیدرضا محمدی در نشستی با حضور حسین هوشیار معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه و منتخبان مجموعه های خیریه این محدوده از تهران اظهار داشت: شهرداری وظیفه ای در رسیدگی به امورات اجتماعی ندارد و سایر دستگاه ها متولی این امر هستند، اما باتوجه به تاکیدات شهردار تهران در خصوص رفع معضلات و آسیب های اجتماعی در این دوره به این موضوع از سوی مدیریت شهری توجه شده است، به طوری که قرارگاهی اجتماعی راه اندازی و در مدتی کوتاه بسیاری از معضلات اجتماعی برطرف شده است.

وی افزود: هر محدوده از تهران متفاوت از مناطق دیگر است، منطقه ۲۲ نیز در عین حال که معتاد متجاهر ندارد، اما معضلات اجتماعی دیگری دارد که با یک هم افزایی و هم فکری این مشکلات قابل برطرف شدن است.

محمدی ادامه داد: انتظار این وجود دارد که نشست هایی به شکل مداوم بین مجموعه های خیریه، مدیریت شهری، مسئولان دستگاه های متولی از جمله سازمان بهزیستی و کمیته امداد حضرت امام(ره) برگزار شود تا اقداماتی برای رفع ریشه ای مشکلات اجتماعی اندیشیده شود.

شهردار منطقه خاطرنشان کرد: سراهای محلات ظرفیت بسیار بالایی برای شناسایی افراد نیازمند و آسیب دیده اجتماعی دارند و از سوی دیگر در همین محیط ها می توان طرح های کمک های مومنانه را به اجرا در آورد و همچنین در موضوعات کارآفرینی و اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار ورود پیدا کرد.

در این نشست هریک از مدیران موسسات خیریه نظرات و راهکارهای توسعه فعالیت های خیریه را مطرح کردند.

گفتنی است، در منطقه ۲۲ نزدیک به ۳۵ موسسه خیریه با محوریت های گوناگون مشغول فعالیت هستند و برخی از این موسسات فعالیت شان در سطح کشوری است.