مرکز مطالعات اقتصادی با اتاق بازرگانی مالزی تفاهم نامه همکاری امضا کردنند.

این تفاهم نامه همکاری به منظور حمایت از فعالیت های اقتصادی خارجی کارآفرینان به منظور هدایت و توسعه قدرت اقتصادی و صنعتی اوراسیا و مالزی منعقد شده است.

در این یادداشت تفاهم تلاش خواهد شد که طرف‌های تفاهم نامه فعالانه فعالیت‌های تجاری کارآفرینانه را برای کمک به بهبود اثربخشی و رفاه اقتصاد منطقه تسهیل کنند.

ترویج توسعه ارتباطات، گسترش فعالیت های اقتصادی، افزایش روابط سرمایه گذاری بین کارآفرینان جمهوری اسلامی ایران، مناطق فدراسیون روسیه و همچنین مالزی از مهمترین اهداف این تفاهم نامه خواهد بود.

همچنین، طرف‌ها باید مشاوره‌های تحلیلی جامع و منظم را در مورد همه موضوعات مرتبط انجام دهند که در طی آن، راه‌حل‌های هماهنگ شده قابل اجرا را با هدف حذف عوامل بازدارنده که منافع تجاری و اقتصادی را به طور مؤثرتری در همکاری بین اوراسیا و مالزی محدود می‌کنند، ایجاد کنند.

طرف‌ها تلاش خواهند کرد تا به صورت جداگانه یا مشترک رویدادهایی را در قالب کنفرانس‌های تجاری اقتصادی خارجی، جلسات میزگرد، سمپوزیوم‌ها، سخنرانی‌ها و غیره با مشارکت نمایندگان ساختارهای تجاری و تجاری پیشرو برگزار کنند تا یکپارچگی روابط کارآفرینان درگیر را بهبود بخشند.

 اهداف نهایی همکاری بین طرفین انعقاد واقعی قراردادهای اقتصادی خارجی خاص بین کارآفرینان اوراسیا و مالزی است.

گفتنی است، این یادداشت تفاهم به امضای پروفسور هاشم بن صالح رییس اتاق بازرگانی مالزی و دکتر مهدی آزادواری،‌ رییس مرکز مطالعات اقتصادی اوراسیا منعقد شد.