رئیس جمهور اسلامی ایران بر ضرورت پیگیری جدی اهداف تعیین شده برای گسترش همکاری‌ها میان اتحادیه «آ سه آن» و ایران تاکید کرد.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی که در صدر هیاتی سیاسی و اقتصادی در جاکارتا پایتخت اندونزی به سر می برد، در ادامه دیدارهای خود با «کائو کیم هورن» دبیر کل اتحادیه «آ سه آن» به عنوان مهمترین اتحادیه اقتصادی جنوب شرق آسیا دیدار کرد.

دبیر کل اتحادیه «آ سه آن» نیز در این دیدار ضمن تاکید بر اهمیت نقش و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه، گزارشی از برنامه‌های این اتحادیه برای گسترش تعاملات با کشورمان ارائه کرد.

اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا که بیشتر با نام اختصاری «آسه‌ آن» شناخته می‌شود، یک سازمان بین‌المللی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در جنوب شرق آسیا است.

اندونزی یکی از اعضای آ سه آن است که می تواند بستری مناسب برای ورود و فعالیت های تجار ایرانی در بازار کشورهای عضو این اتحادیه باشد؛ تایلند، مالزی، ویتنام، سنگاپور، فیلیپین از دیگر اعضای آ سه آن به شمار می روند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» به دعوت رسمی «جوکو ویدودو» رئیس جمهور اندونزی و با هدف تعمیق و گسترش روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دو کشور، یکم خرداد در صدر هیأتی بلندپایه عازم جاکارتا شد.

دیدار دوجانبه با «جودو ویدودو» رئیس جمهور اندونزی و امضای اسناد همکاری دو کشور در بخش‌های مختلف، از جمله برنامه‌های سفر آیت‌الله رئیسی به اندونزی خواهد بود.

رییس جمهور در این سفر علاوه بر دیدار با رئیس جمهور اندونزی، با رؤسای مجلس نمایندگان و مجلس مشورتی این کشور نیز دیدار و گفت‌گو خواهد کرد.

نشست با تجار و فعالان اقتصادی دو کشور، گفت‌وگو با علما و اندیشمندان اندونزیایی و دیدار با ایرانیان مقیم اندونزی از دیگر برنامه‌های سفر سه روزه رئیس جمهور به جاکارتا است.