مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: خرید تضمینی گندم از کشاورزان کشور از مرز ۱۰۰ هزار میلیارد تومان عبور کرد و این مبلغ بابت خرید ۶ میلیون و ۸۷۸ هزار تن گندم به گندم‌کاران پرداخت می‌شود.

«سید سعید راد» با تاکید بر اینکه تاکنون ۴۵۳ هزار کشاورز در سراسر کشور، گندم تولیدی خود را در قالب یک میلیون و ۲۴۳ هزار محموله به مراکز خرید این محصول تحویل داده‌اند، افزود: خرید تضمینی گندم در سال جاری نسبت به سال گذشته در همین مدت، از رشدی بیش از ۲۵ درصد برخوردار است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران اظهارداشت: مبلغ گندم‌های خریداری شده از کشاورزان ۳۱ استان کشور تا صبح امروز، ۱۰۳ هزار و ۲۳۹ میلیارد تومان بوده که بیش از ۵۳ درصد از این میزان به حساب گندمکاران واریز شده و پیگیریِ پرداخت مابقی مطالباتِ در جریان است.

راد با بیان اینکه با توجه به میزان خرید گندم، ۶۰ درصد مبلغ پرداختی به کشاورزان سه استانِ خوزستان، فارس و گلستان پرداخت شده است، تصریح کرد: بعد از این سه استان، بیشترین مبلغ را کشاورزان استان‌های کرمان، خراسان رضوی، کرمانشاه، لرستان، تهران و اردبیل دریافت کرده‌اند.

وی از واریز ۷۵ تا ۱۰۰ درصد مطالبات کشاورزان ۷ استان بابت تحویل گندم خبر داد و گفت: به ترتیب، گندمکاران استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، خوزستان، قم، سیستان و بلوچستان، بوشهر و کرمان، بیشترین درصد دریافت مطالبات خود را داشته‌اند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه تاکنون در کشور یک میلیون و ۳۸۵ هزار تن گندم بیشتر از سال گذشته خریداری شده است، خاطرنشان کرد: با تداوم روند موجود و با توجه به اینکه خرید گندم در بخشی از مناطق شمال و غرب کشور ادامه دارد، پیش‌بینی می‌شود تا آخر تیرماه جاری از رکورد خرید ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم سال ۱۴۰۱ عبور کنیم.