اسکندر یارنسب مدیر کل نظارت پایش و مدیریت عملکرد سازمان در دومین روز از سفر کارگروه نظارتی سازمان در حضور مدیر کل و کارکنان تملیکی استان فارس و در محل این اداره کل گزارشی از وضعیت بررسی میدانی از انبارها و اقدامات و عملکرد استان ارائه کرد و اظهارداشت: ایام و اعیاد رجبیه را تبریک و تهنیت عرض می نمایم و امیدواریم بتوانیم توشه مناسبی از این ماه برداریم همچنین از زحمات جناب آقای یوسفی پور مدیر کل اموال تملیکی استان تشکر می‌کنم.

وی بیان داشت: در بیست و پنجمین سفر نظارتی به این استان رسیدیم. مبنای ارزیابی و بررسی کارشناسی ادارات کل و انبارها، تهیه داشبورد کامل جامع و مانع برای حوزه ستادی و تصمیم گیری مدیران است‌. با توجه به داده‌ها و اطلاعاتی که داشتیم بهترین روش حضور نمایندگان تمامی واحدهای سازمان و بررسی ابعاد و چگونگی ارتباط و تعامل با دستگاههای استانی و اقدامات است.

یارنسب با بیان اینکه یک بار بانک اطلاعاتی جامع ، کامل و مانع در سطح سازمان ایجاد خواهد شد تصریح کرد: اگر سازمان اراده به کار سیستمی داشته باشد بعد از سفرهای نظارتی در ۳۰ استان هیچ نیازی به مراجعه به استان نداریم و می‌توان سیستمی چابک بر اساس استانداردها ایجاد کرد و نسبت به نواقص اقدام نمود.برخی اشکالات متوجه کارهای ستادی است که تمرکز گرایی بیداد می‌کند.

وی تاکید کرد: پایان سال بانک اطلاعاتی جامع و مانعی به همراه رتبه‌بندی ادارات کل ستادی و استان‌ها خواهیم داشت.  در حال حاضر در سفرهای استانی، آن‌ها بر اساس برنامه‌های ابلاغی ۱۴۰۲ ارزیابی می‌شوند.

وی ادامه داد: طبق تاکید مدیرعامل طرح احصای کالا یکی از مباحثی است که در استان‌ها باید دنبال شود و نوع، تعداد و ارزش کالاها دقیق باشد. طبیعی است وقتی امانتدار اموال مردم و حافظ منافع دولت هستیم باید این طرح عملیاتی شود.

وی مشارکت برای خرید انبار در منطقه ویژه اقتصادی استان را یکی از اولویت‌ها دانست که به صورت خاص پیگیری خواهد شد و اظهار داشت: در مورد اشکالات سایر انبارها نباید معطل خرید یا دیگر موضوعات باشیم چرا که امکان طولانی شدن خرید انبار جدید وجود دارد.

مدیرکل نظارت ، پایش و مدیریت عملکرد ستاد به ارزیابی مدیران توسط کارکنان آنها اشاره و یا عنوان کرد: این موضوع با حفظ محرمانگی اطلاعات انجام خواهد شد و بدانید فردی نمی‌تواند به جزئیات ارزیابی دست پیدا کند از طرفی این ارزیابی‌ها در تصمیم گیری‌های مدیریتی لحاظ می‌شود.

یار نسب عنوان کرد: در حوزه تعیین تکلیف کالا به جای مطالبه به مکاتبه روی نیاوریم در نظام اداری با مکاتبه کار به نتیجه نمی‌رسد از دستگاه‌هایی که مجوز و رای صادر می‌کنند باید مطالبه شود تا کم کاری یا قصور به پای سازمان اموال تملیکی محاسبه نشود در فرایندها شاید کمترین تاثیر را داریم اما در افکار عمومی و دستگاه‌ها متهم می‌شویم.

وی تاکید کرد: مدیریت در اموال تملیکی صرفاً فروش نیست از نیروی انسانی و سایر منابع باید بهره کافی برده شود همان اندازه که فروش مهم است معیشت و رفاه نیروی انسانی و وضعیت کار مهمتر است.

در این جلسه احسان یوسفی‌پور مدیر کل اموال تملیکی استان نسبت به اقدامات و دستاوردهای صورت گرفته پرداخت.

همچنین اعضای کارگروه نظارت ضمن بررسی میدانی انبارها و  پرونده‌ها نسبت به موضوعات تخصصی و راهکارهای آن نظرات خود را بیان کردند.