دكتر زهرا احمدي پور رئیس ستاد اميد مردمي گردشگري دكتر پزشكيان گفت: به دلیل نداشتن سیاست‌های کلی برای گردشگری ما به یک مفاهمه مشترک نرسیده‌ایم

دكتر زهرا احمدي پور با بیان اینکه گردشگری یک صنعت پاک است افزود: ما باید به ایرانی بودن خودمان به خاطر داشتن ویژگی های جغرافیایی، فرهنگی و طبیعی افتتخار کنیم اما متأسفانه به دلیل نداشتن آمایش گردشگری نتوانسته ایم مقاصد گردشگری مناسب تعریف کنیم.
رئیس ستاد اميد مردمي گردشگري دكتر پزشكيان، ایران را سرزمین ناشناخته ها دانست و گفت: روستا به روستای ایران متفاوت و دارای جذابیت های مختلفی هستند که ما می توانیم اینها را در سبد گردشگری به عنوان فرصت اشتغال از آن استفاده کنیم و می تواند برای ما ارز آوری داشته باشد. اگر ما گردشگری داخلی را توسعه دهیم بسیاری از مشکلاتی که به دلیل نشناختن همدیگر بوجود می آید برطرف می شود.
دكتر احمدی پور افزود: ما امروز کمتر از ۵ درصد از ظرفیت گردشگری کشور به عنوان فرصت در حال استفاده است وقتی این فرصت فراهم نشده است هتل داران هم نمی توانند از همه ظرفیت خود در طول ۱۲ ماه سال استفاده کنند.
رئیس ستاد اميد مردمي گردشگري دكتر پزشكيان بيان داشت؛ در سایر زیرساخت ها هم نمی شود که ظرفیت برای ۱۲ ماه سال سرمایه گذاری کرد. این نیاز به طرح آمایش گردشگری دارد