رئیس شورای شهر تهران در خصوص حواشی ایجاد شده پیرامون مصاحبه اخیر شهردار تهران از طرفین خواست که آرامش خود را حفظ کنند.

 محسن هاشمی پس از پایان جلسه علنی امروز شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران گفت: جلسه هم اندیشی صبح امروز با حضور شهردار و برخی معاونین وی از ساعت ۷:۳۰ صبح برگزار شد که در ابتدا مصوبه جدید وزارت راه و شهرسازی در مورد جماران بررسی شد چرا که شبهاتی در این مصوبه وجود داشت.

وی گفت: قرار شد درباره اینکه شهرداری چه اقدامی می خواهد انجام دهد یا سالاری و یا شهردار تهران صحبت کند. بلندمرتبه سازی در این منطقه انجام نمی گیرد و با توجه به اینکه مشاور آنها پارسل به پارسل محدوده را بررسی کرده، موضوع دو الی سه طبقه مطرح است.

هاشمی با بیان اینکه شهرداری با کلیات این مسئله موافق است اما در جزئیات نظراتی دارد، گفت: در مورد نحوه اجرای این مصوبه برخی مسائل گنگ است و ابهاماتی وجود دارد که باید شفاف شود که البته تعداد آن کم است.

هاشمی در ادامه با بیان اینکه در این جلسه در مورد املاک و سوء تفاهمات ایجاد شده پیرامون مصاحبه شهردار صحبت شد، تصریح کرد: درباره سوءتفاهمات و جواب هایی که به صحبت شهردار داده شد، شهرداری توضیحاتی ارائه کرد که موضوع چگونه است و قرار شد هر دو طرف آرامش را حفظ کنند. چرا که اینگونه بحث ها در فضای فعلی کشور زیاد مطرح می شود اما هیچ کس قصد تخریب ندارد و از همه خواهش می کنم آرامش را نسبت به این موضوع حفظ کنند و شهرداری نیز نظر خود را در مورد تک تک املاک واگذار شده چه آنهایی که می خواهد پس بگیرد و چه آنهایی که نمی خواهد پس بگیرد به ما بگوید.

وی در مورد تصویب کلیات لایحه بودجه با تاکید بر اینکه نزدیک لایحه بودجه ۱۴۰۰ هستیم و لازم است کلیات و اولویت های آن توسط شورا مشخص شود گفت: از آنجایی که برای تعیین اولویت ها عجله داشتیم مستقیم پیشنهادات را به جای کمیسیون تلفیق به صحن شورای شهر آوردیم.

وی با بیان اینکه به نظر می رسد بودجه اجرایی شهرداری بدون در نظر گرفتن افزایش حقوق و دستمزد حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان باشد گفت: البته با اضافه شدن رقم حقوق و دستمزد این عدد بودجه افزایش می یابد.

وی در مورد وعده نهاوندیان در مورد خرید ۵۰۰۰ اتوبوس گفت: من از دولت تشکر می کنم که به این موضوع پرداخته و مصوبه خوبی هم داشته است. هر چند که ممکن است برخی ها فکر کنند این مصوبه هم به مانند مصوبه های قبلی اجرایی نمی شود اما معتقدم که جنس این مصوبه متفاوت است. چرا که به بودجه های موجود ریالی وابسته است، نه فاینانس و … که پیشنهاد می شود حناچی و معاون حمل و نقل با قید فوریت یعنی همین فردا بروند و از دولت پیش پرداخت ها را بگیرند.