وزارت خارجه سوریه دو نامه درباره تجاوزات و اقدامات غیرقانونی و غیرانسانی ترکیه علیه مردم سوریه برای دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت فرستاد.

وزارت خارجه سوریه در نامه‌های ارسالی خود برای دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت آورده است: دولت ترکیه اقدامات غیرقانونی و غیرانسانی برای تحقق دستاوردهای سیاسی و نظامی انجام می‌دهد که از جمله آن اجرای سیاست مهاجرت روشمند در مناطقی است که آن را با هدف ایجاد تغییر دموگرافی (جمعیتی) که با اهداف توسعه‌طلبانه‌اش متناسب باشد، اجرا می‌کند.

در این نامه‌ها آمده است: قطع آب یک میلیون نفر در استان حسکه توسط ترکیه جنایت جنگی است که به جنایت‌های اشغال و تجاوز اضافه می‌شود. ما از شورای امنیت و سازمان ملل می‌خواهیم فورا برای ملزم کردن ترکیه به راه‌اندازی نیروگاه علوک و مقابله با اقدامات غیرانسانی که هدف آن تنگ کردن عرصه بر شهروندان و محروم کردن آن‌ها از زندگی است، اقدام کنند.

پیش از این بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفته بود، اگر آمریکا و ترکیه بعد از نابودی تروریست‌ها سوریه را ترک نکنند مردم سوریه انتفاضه مردمی را آغاز خواهند کرد.