اعضای شورای اسلامی شهر تهران پس از استماع مشکلات منطقه ۱۵ از سوی رابط شورایاران منطقه، به بیان نظرات خود در خصوص وضعیت منطقه ۱۵ پرداختند.

زهرا نژاد بهرام با بیان این که مسئله حریم و بافت فرسوده دو مشکل مهم منطقه ۱۵ است، گفت: به دلیل نامشخص بودن وضعیت حریم شاهد بلاتکلیفی در منطقه ۱۵ هستیم به گونه ای که شهر قیام دشت که از محدوده این منطقه  جدا شده دارای آرای کمیسیون ماده صد است که حالا با جدا شدنش از تهران این آرا بلاتکلیف مانده است.

وی با بیان این که یک نوع نابه سامانی در حریم این منطقه داریم که از دستگاه های مختلف درخواست کردیم که به آن ورود کند، اما تاکنون به نتیجه نرسیده ایم، اظهار کرد: بحث بافت فرسوده نیز بسیار مهم است به گونه ای که هفت درصد مساحت این منطقه را بافت فرسوده تشکیل داده و به تازگی نیز ۱۵۰ هکتار دیگر به بافت فرسوده این منطقه اضافه شده است. که باید فکری به حال آن کرد، البته خوشبختانه دو محله اتابک و مینابی به عنوان محلات پایلوت نوسازی بافت فرسوده انتخاب شده اند.

در ادامه میرلوحی با بیان این که منطقه ۱۵ یکی از مناطق پرجاذبه است که ظرفیت های متنوعی دارد، اما بهره وری لازم را ندارد، افزود: ما در حال حاضر هزینه های را صرف جذاب شدن سرخه حصار در منطقه ۱۳ می کنیم اما در منطقه ۱۵ که همه امکانات فراهم است، بهره وری لازم وجود ندارد که باید برای این هم فکری کرد.

در ادامه محمد سالاری با بیان این که موضوع خط آسمان در حال نهایی شدن است که با تحقق این مهم بخش زیادی از نارضایتی های مردم به خصوص در مناطق کم برخوردار حل می شود، گفت: شورایاران از عدم تحقق پروژه های کوچک مقیاس گلایه دارند که باید بگویم خوشبختانه بسته تفویض اختیار از سوی شهردار آماده شده که بخش زیادی از اختیارات معاونت ها در حوزه برگزاری مناقصات، حل و فصل مشکلات با پیمانکاران و غیره که سبب قفل شدن پروژه های محلی شده بود حل می شود که جا دارد از حناچی و معاونشان تشکر کنیم.

در ادامه ناهید خداکرمی  با اشاره به ظرفیت های منطقه ۱۵ که ناشناخته باقی مانده، تصریح کرد: پیشنهاد می شود کمیته مارکتینگ منطقه در راستای شناساندن ظرفیتهای منطقه به مردم تشکیل شود و همچنین از صدا و سیما و مستندسازان دعوت می کنیم تا در حوزه تهران شناسی به ما کمک کند.

مسجد جامعی نیز با بیان این که مسگرآباد، قشلاق ایلات بوده است، گفت: یکی از مشکلات مسگرآباد فرمانداری آن است که نمی دانیم چرا این مشکل حل نمی شود هرچند که مسگرآباد جزو محلات تهران نیست اما شهرداری به آن خدمات ارائه می کند و می تواند جزوی از محلات تهران باشند.

وی با بیان این که زندانی که به نام هارون الرشید معروف شده در واقع زندان هارون الرشید نیست بلکه با توجه به بافت آن به نظر می رسد یک آتشکده است، گفت: اما در اطراف این زندان یا آتشکده قنات پرآبی وجود دارد که فضای سبز فوق العاده ایجاد کرده و می توانیم این مجموعه در هم تنیده شهری را از بعد گردشگری مورد توجه قرار دهیم.