پس از درج مندرجات چک در برگ آن، لازم است صادرکننده به یکی از ابزارهای دسترسی به سامانه صياد مراجعه کرده و ‌سپس اقدام به ورود اطلاعات چك و اطلاعات هويتي ذينفع/ذينفعان كند.

با اجرایی شدن قانون جديد چک لازم است که اطلاعات چک در سامانه صياد بانك مركزي ثبت شود. اما شايد برخي از مردم اطلاعات كافي در اين رابطه نداشته باشند. فرآيند ثبت چك در سامانه صياد رابراي شما تشريح كرده‌ايم.
پس از درج مندرجات چک در برگ آن، صادرکننده به یکی از ابزارهای دسترسی به سامانه صياد مراجعه کرده و ‌سپس اقدام به ورود اطلاعات چك و اطلاعات هويتي ذينفع/ذينفعان مي‌كند. لازم به ذكر است اين مرحله به عنوان ثبت اوليه چك تلقي شده و ثبت نهايي چك در سامانه صياد مستلزم تأييد دريافت چك توسط ذينفع آن است.
خلاصه اقدامات مذکور به شرح زیر است:
۱) ثبت مندرجات شامل تاریخ سررسید، مبلغ، اطلاعات هویتی ذينفع و بابت در برگ چک
۲) مراجعه به یکی از ابزارهای دسترسی به سامانه صياد
۳) احراز هویت به این شرح:
الف) احراز هویت در اینترنت‌بانک و برنامک موبایلی بانک، پس از دريافت نام کاربري و رمز عبور اين برنامه‌ها انجام مي‌شود.
ب) احراز هویت در برنامک‌های موبایلی حوزه پرداخت يکي از مراحل «ثبت چک» است و از طريق ورود اطلاعات يکي از كارت‌هاي بانكي فرد صادركننده چك توسط همان بانكي كه دسته چك وي را صادر كرده است، انجام مي‌شود.
ج) احراز هویت در شعب بانک‌های عامل طبق روال‌های موجود انجام می‌شود.
۴- ورود مندرجات چک در سامانه صیاد
۵- تایید و ثبت اولیه چک