انسان محور شدن شهر، آرام شدن ترافيك، توسعه فضای سبز و غلبه ی فضای پياده بر سواره نتیجه اجرای طرح های موضوعی و موضعی پیاده راه تجریش است.

سید حمید موسوی شهردار این منطقه با بیان مطلب فوق اظهار کرد: مجموعه اقداماتی كه در خیابان های شریعتی، شهرداری و ميدان تجريش و خيابان حضرت ولیعصر(عج) در راستای ثبت جهانی این خيابان در حال انجام است مجموعه ای از طرح های موضوعی و موضعی است که تحويل شهروندان خواهيم داد.

شهردار منطقه یک در خصوص مراحل اجرای طرح پیاده راه تجریش گفت:
اجرای پياده راه خيابان شهرداری و يكطرفه شدن این خیابان به طول ٥٠٠ متر که تملکات آن انجام شده است، بلافاصله بعد از طرح قدمگاه که ظرف مدت ٢ ماه انشالله تحويل خواهيم داد، وارد فاز اجرا می شود.

موسوی با بیان اینکه شهروندان نسبت به اجرای طرح جمع آوری پایانه تجریش نگرانی نداشته باشند گفت: من به عنوان خدمتگزار مردم اين قول را مي دهم كه نتيجه ی كار انشالله مطلوب نظر مردم شريف، مراجعين و ساكنين و كسبه ی تجريش و اطراف خواهد بود.

او افزود: شهروندان مطمئن باشند همانطور كه طرح رفیوژ سبز خيابان شريعتی را شروع كرديم و قول داديم ظرف مدت يكسال به يك فضای سبز و محيطی آرام تبدیل شود، پيگير پياده راه سازی و پوشش انهار در این خیابان هم هستيم كه آن هم می تواند طرح باغ راه را در شريعتی كامل كند.

موسوی ابراز امیدواری کرد اجرای این طرح ها همانطور که در چشم انداز تهران ۱۴۰۰ ديده شده، شهر را به سمت سيما و منظر ايرانی و اسلامی حركت دهد تا هم شهروندان با توسعه قلمروهای عمومی شهر به حقوق عمومی خودشان برسند و هم كسبه بتوانند در محیطی مناسب كسب و كار بهتری داشته باشند و مردم نیز با خيال راحت و با امنيت بيشتر در فضاهای تجاری و گردشگری تردد کنند و از اماكن متبركه منطقه و فضاهای فرهنگی و مذهبی منطقه نیز استفاده بهینه داشته باشند.