مذاکرات پیرامون احیای برجام در شهر وین همچنان در جریان است و انتظار بر این است که به زودی و بعد از سه دور مذاکره و نشست، مذاکره کنندگان از حاشیه و فرع موضوع ها وارد بطن و ماجرای اصلی شوند.

 مذاکرات برجامی در شهر وین حدود یک ماه است، در جریان است و انتظار می رود  بعد از سه دور مذاکره و نشست، مذاکره کنندگان از حاشیه و فرع موضوع ها وارد بطن و ماجرای اصلی شوند. تا کنون مذاکرات بیشتر در شرایط اعلام مواضع قرار داشته و طرفین به تبیین سیاست های کلی خودشان پرداخته اند.

برخی نمایه های آماری نشان می دهند که پس از شروع دور جدید مذاکرات برجامی و ارسال نشانه های مثبت از وین, حجم تجارت ترکیه و ایران نیز روند افزایشی به خود گرفت به طوری که این موضوع نوید روزهای خوبی را برای داد و ستدهای بیشتر میان دو طرف در آینده ای نزدیک می دهد.

بنا به آمار ارایه شده از سوی سازمان آمار ترکیه تنها در سه ماهه نخست سالجاری میلادی میزان واردات ترکیه از ایران ۵۸۱ میلیون دلار بود، رقم یاد شده در مدت مشابه سال گذشته میلادی کمتر از ۲۸۳ میلیون دلار بود.

تحولات مثبت در انتظار ایران

داریوش قنبری؛ نماینده سابق مجلس درخصوص مذارکرات وین به خبرنگار ما گفت: درحال حاضر از وین خبرهای خوبی شنیده می شود که به نفع مردم است و این تحولات مثبت می تواند اقتصاد کشور را نیز مثبت کند و حتی دربرای اولین بار پس از مدت ها روند افزایشی قیمت ارز ما شاهد کاهش قیمت ارز به کانال بیشت هزار تومان بودیم و این یعنی این که ارزش پول ملی افزایش پیدا کرده و قدرت خرید نیز به همان نسبت بیشتر می شود.

وی در ادامه افزود: در مجموع می توان گفت که گشایش اقتصادی در راه ایارن است و امیدوار هستیم که مدیریت بتواند تحول جدید را براساس تقویت های ارزش پول ملی را تعبیر مثبتی بدانند و امیدها را تقویت دهند و توقیت پول ملی می تواند در روزهای اینده باعث شود تا سبد معیشتی مردم به همان نسبت افزایش پیدا کند.

امید برای کسب و کارها

این نماینده سابق در باره فضای کسب و کار پس از لغو تحریم ها گفت: باتوجه به اینکه خبرهای مثبت از وین به گوش می رسد با انتظار موج مثبت اقتصادی را داشته باشیم با توجه به اینکه اقتصاد کشور با سیاست یکی است و حوزه سیاست خارجه ایران تا کنون توانست در وین موفق عمل کند و اگر از تحریم ها نیز خارج شویم می توانیم انتظار فضای بهتری برای کسب و کار داشته باشیم و افزایش امید را در اقتصاد کشور شاهد باشیم.