مدتی است که خبری مبنی بر رواج پدیده اجاره کردن غذا برای گرفتن عکس و قرار دادن آن در استوری اینستاگرام، با واکنش کاربران بسیاری در فضای مجازی همراه بوده است. مونا رمضانپور/ نمایش زندگی ایده‌آل در اینستاگرام در حالی روز به روز شکل افراطی به خود می‌گیرد که پای غذا‌های لاکچری هم به استوری‌های […]

مدتی است که خبری مبنی بر رواج پدیده اجاره کردن غذا برای گرفتن عکس و قرار دادن آن در استوری اینستاگرام، با واکنش کاربران بسیاری در فضای مجازی همراه بوده است.

مونا رمضانپور/ نمایش زندگی ایده‌آل در اینستاگرام در حالی روز به روز شکل افراطی به خود می‌گیرد که پای غذا‌های لاکچری هم به استوری‌های اینستاگرام باز شده است.

این در حالی است که برخی برای چنین استوری‌هایی غذا کرایه می‌کنند و آن را در پیج‌های آشپزی و بلاگری غذا قرار می دهند. همچنین برخی دیگر فقط برای ابراز وجود و چشم و هم‌چشمی در سر میزها همراه با غذا عکس می‌گیرند

به نظر می رسد که نمایش زندگی لاکچری به رخ کشیدن آن در فضای مجازی نظیر نمایش خانه، ویلا، جهیزیه، ماشین و حتی غذا، از این فراتر نیز خواهد رفت.

مردمب ه خاطر نداری روی به کرایه غذا آوردند

مصطفی اقلیما ، پدر مددکاری اجتماعی درخصوص افزایش پدیده های عجیب در فضای مجازی به خبرنگار ما گفت: افزایش پدیده ها در فضای مجازی طبیعی است و این مسائل معلولی از علت ها است چرا برخی ها به خاطر اینکه از دوستان خود کم نیاورند در رستوران ها می روند و عکس می گیرند تا هزینه های هنگفتی پرداخت نکنند غذا را کرایه می کنند تا به دوستان خود ثابت کنند که آنها هم لاکچری هستند مانند کسانی که پول ندارند ماشین گران تهیه کنند و باری پز دادن هم که شد ماشین گران را برای مدتی کرایه می کنند و خیلی از دختران هم هستند لباس برای مهمونی رفتن غرض می کنند تا جلوی دیگران کم نیاورند این ها همه از فقر ، بیکاری و تورم است.

وی در ادامه از افزایش تورم در کشور گفت: دولت سال گذشته اعلام کرد که حقوق کارمندان و کارگران ۲۵ درصد افزایش پیدا کند اما تورم ۵۰ درصد افزایش پیدا کرد وقتی خود دولت بخش اتوبوسرانی و مترو را ۳۰ ردصد افزایش داد و آب وبرقی که دست خود مسولین است را ۷درصد افزایش داده است فقر را گسترش داده است بازنشستگان و کارمندان چطور می تواند اجاره خانه را پرداخت کنند تا برسد به غذای لاکچری و عکس های لاکچری در فضای مجازی.

زندگی مردم به سختی می گذرد

پدر مددکاری اجتماعی از وضعیت سخت معیشتی مردم گفت: زندگی ها در حال حاضر سخت شده است و مردم به جایی رسیده اند که شو آف در فضای مجازی راه اندازی می کنند فضای مجازی شده مانند محل هایی که در آن بچه ها بزرگ می شوند در در محل های پایین شهر بروی هرکه دزدی بزرگی کند مشهور می شود و در محل های بالا هرکی مهمونی بزرگتری برود مشهور فضای مجازی هم برای بچه ها شده منبعی که به دوستانشان خودشان را نشان دهند و کم نیاورند.

مصطفی اقلیما درباره دستفروشی تحصیلکرده ها گفت: این اتفاقات از فقر و بیکاری رخ می دهد وقتی تحصیلکرده های ما دستفروشی می کنند و بیکاری در کشور سرسام آور است البته آماری که داده می شود فردی اگر یک ساعت کار کند را هم شاغل به حساب می آورند در صورتی که فردی که یک ماه کار کند هم بیکار است چه برسد به یک ساعت.

قانون از کجا اورده ای؟ چه شد؟

وی در ادامه از سختی مردم گفت: دزدی های اولی را که سال گذشته اعلام کردند نشان می دهد که مردم ذاتا دزد نیستند اما مجبور به دزدی هستند و اینها معلولی از علت ها است در کشورهای پیشرفته جنس دست دوم را به سختی می فروشند چرا که اول باید ثابت شود که دزدی نیست اما در ایران جنس های دزدی را هم در دیوار خرید و فروش می کنند و کسی هم کاری ندارد از کجا امده است وقتی هم دزد دستگیر می شود و به زندان می رود شام و ناهار مجانی مصرف می کند چرا خوب دزدی نکند.  وقتی دختری رسپیگری می کند به دنبال این هستیم که ثابت کنیم آن دختر خراب است اما کسی نمی گوید فقر و بیکاری دختر را وادار به رسپیگری کرده است فقر و بیکاری می تواند مملکتی را نابود کند .

پدر مددکاری اجتماعی از تورم ۶۰ درصدی در کشور گفت: مردم از نداری به پانسیون نشینی روی اورده اند و  حتی وزرا پاسخگو نیستند که چرا این اتفاقات رخ داده است چرا که بیکاری و تورم موجود در کشور از سوی دولت است و دولت باید پاسخگو باشد درحال حاضر با افزایش حقوق ها باعث شده ایم که مردم ۶۰ درصد نسبت به سال گذشته فقیرتر شوند .

وی از قانون از کجا آورده ای؟ گفت: قانون از کجا آورده ای قوه قضاییه به کجا رسید قرار بود این قانون اجرایی شود تا همه پاسخگو باشند اما این قانون نیامده رفت.  تا وقتی که مسوولین به دو رهنمود مقام معظم رهبری یکی شایسته سالاری و دیگر پاسخگویی توجهی نداشته باشند شاهد این اتفاقات خواهیم بود.