«هیچ وقت باورمان نمی‌شد که مسئولی در کشوری نامه بزند و کارخانه‌ای را تعطیل کند!» این جمله را مسعود رسولی (دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت تولید و بسته‌بندی مواد پروتئینی کشور) می‌گوید.

مسئله‌ی نایاب شدنِ اقلام خوراکیِ مورد نیاز خانوارها شاید دیگر برای خیلی از ما چندان عجیب نباشد؛ زمانی روغن نباتی نایاب شد، زمانی اقلام بهداشتی و چندی پیش هم مرغ! کمبود مرغ در بازار در آخرین روزهای سال ۹۹ و عرضه‌ی مرغ تنظیم بازار و تشکیل صف‌های طولانی در شرایط کرونایی، مسئولان را وادار به اتخاذ تصمیمی مسئله‌برانگیز کرد. تصمیمی که اگرچه برای حلِ مشکلِ کمبودِ مرغ در بازار اتخاذ شد اما مشکل دیگری به وجود آورد: بیکاری ۲۵هزار کارگر و ایجاد مشکلاتِ معیشتی برای آن‌ها.

از طرفی دولت به جای راه اندازی خط تولید واردات را آزاد می کند و این یعنی مرگ تولید در کشور.

مسولین می خواهند مردم را دلال کنند

نظر مسوولین این است که همه مردم تاجر یا واسطه و دلال باشند از سال ۸۰ بنده بارها اعلام کردم که واردات چه قانونی و چه قاچاق باعث می شود تولید در کشور نابود شود و این امر نیز باعث می شود که سرمایه های کشور به صورت دلار به دلیل واردات از کشور خارج شوند اما تولید می تواند سرمایه ها را در کشور حفظ کند و حتی ارزش پولی ملی را حفظ کند اما متاسفانه هیچکس به صحبت ها توجهی نمی کند. درحال حاضر هم هیچ فردی به فکر تولید نیست چرا که در ازای نفت ما کالا وارد می کنیم و این باعث شده تا میلیون ها کارگر بیکار شوند.

بیکاری کارگران به واسطه واردات بی رویه

درصورتی که هپکو با بیش از هزار کارگر نمی تواند تولید کند چرا که ماشین سنگین از کشورهای دیگر وارد می شود یا نیشکر هفت تپه که می توانست محصولات نی شکر را تولید کند و باعث اشتغالزایی در کشور شود را از دست داده ایم با این کارها باعث شدیم تا اقتصاد کشور نابود شود حتی شرکت هایی مانند دانه پوشش رشت که شش هزار کارگر داشت یا کارگاه های نساجی که کارگران زیادی داشت را هم با واردات کالا از دست داده ایم و کارگران زیادی را بیکار کردیم.

وقتی رییسی به جای اینکه به دنبال راهی برای مباره با قاچاق در قوه قضاییه باشد به دنیال این است که به کارگاه های تولیدی نیمه تعطیل سر بزند و به دنبال مانور تبلیغاتی بوده است تا اینکه بخواهد کاری انجام دهد.

واردات جسن چینی به صورت قاچاق

درحال حاضر افراد با ۲۰ میلیون به چین می روند هم فال هم تماشا جنس چینی میخرند و از دوبی به صورت قاچاق وارد کشور می کنند و این موانع تولید است که باید برطرف شود باید مقابل این قاچاق ها گرفته شود انقدر این باندهای قاچاق بزرگ هستند که هیچکس نمی تواند با انها طرف شود وقتی قالیباف در نیروی انظامی بود ۶میلیارد دلار قاچاق در کشور وجود داشت در ان زمان او تعدادی فرودگاه و اسکله قاچاق کشف کرد و بعد از ان به یکباره او را از ریاست نیروی انتظامی برداشتند این نشان می دهد که قدرت قاچاق بالاتر از افراد است چرا که مبارزه آن باعث می شود تا از کاری بیکاری شوید.

مردم با قاچاق اجین شده اند

قاچاق مانند کرونا است سال ۹۸ که کرونا وارد کشور شد همه وحشت کردند اما به تدریج این ترس از بین رفت و مرگ برای مردم عادی شد و با زندگی کرونایی عادت کردند در حال حاضر هم ۸۰ میلیون جمعیت ایران به کالای قاچاق وابسته هستند مانند زندگی با آلودگی هوا و کرونا که عادی شده است قاچاق هم برای مردم عادی شده دیگر توجهی نمی کنند غیرتی برای تولید نمانده است.

استعمارگری چین و روسیه در ایران

گمرک هم به یک بنگاه تبدیل شده است که جنس چینی وارد کند و در ازای جنس های چینی فولاد و نفت کشور را نصف قیمت میخرد و این یعنی ۸۰ میلیون نفر در استعمار چین قرار گرفته سات از طرف دیگر تسلیحات کشور توسط روسیه تامین می شود به گفته هیا ظریف که به موقع و درست پخش شد ایران در دست چین و روسیه اداره می شود.

وقتی سایت راشاتودی به سردار محمد می گوید شما ژنرال اقتصادی هستید یعنی کار اقتصادی با ما است و شما فقط کرای که ما می گویم را انجام می دهید تا وقتی که برجام امضا نشود و آمریکا با ایران صلح نکند این استعمارگری ادامه خواهد داشت.