رئیس ستاد مبارزه با کرونا استان تهران گفت: هسته اصلی مدنیت شهر تهران از این منطقه آغاز شده و تراکم جمعیتی، اختلاط عملکرد اقتصادی و مسکونی را در این منطقه در پی داشته است.

مراسم افتتاحیه مرکز واکسیناسیون تجمیع کووید ۱۹ ٬ ظهر امروز شنبه ۱ خرداد ماه ۱۴۰۰ ٬ با حضورعلیرضا زالی رئیس ستاد مبارزه با کرونا استان تهران٬ الهام فخاری رئیس شورای اسلامی استان تهران علی‌ محمد سعادتی شهردار منطقه ۱۲ تهران و جمعی از اصحاب رسانه٬ در مجموعه ورزشي الزهرا (س) منطقه ۱۲ تهران برگزار شد.

علیرضا زالی٬ رئیس ستاد مبارزه با کرونا استان تهران
علیرضا زالی٬ رئیس ستاد مبارزه با کرونا استان تهران٬ در این مراسم گفت: منطقه ۱۲ شهر تهران عملکردی فرا منطقه‌ای دارد و در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی نیز فرا منطقه ای است.
وی افزود: هسته اصلی مدنیت شهر تهران از این منطقه آغاز شده و تراکم جمعیتی، اختلاط عملکرد اقتصادی و مسکونی را در این منطقه در پی داشته است.
رئیس ستاد مبارزه با کرونا استان تهران، با بیان اینکه این منطقه بخش مرکزی و جنوبی شهر تهران را به هم وصل می‌کند، گفت: باید برای شهروندان به طور ویژه تسهیلات بهداشتی در این منطقه فراهم شود.
زالی، با بیان اینکه این مرکز تجمعی چهارمین مرکز واکسیناسیون در این منطقه است، گفت: شهرداری این آمادگی را دارد تا با در اختیار گذاشتن سایر فضاهای کالبدی در ایجاد مراکز واکسیناسیون مشارکت داشته باشد.
وي با بیان اینکه مراکز تجاری و بازار تهران در این منطقه شرایط متفاوتی دارد، گفت: با توجه به شرایط متفاوت این منطقه باید مدل‌های مختلف واکسیناسیون نیز در این منطقه ایجاد شود.
رئیس ستاد مبارزه با کرونا استان تهران، با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در این منطقه، خاطر نشان کرد: حجم قابل توجهی از فعالیت بهداشتی شامل بیماریابی و غربالگری در منطقه ۱۲ انجام شده که دستاورد اجرای طرح شهید سلیمانی است.
زالی با اشاره به اینکه در اجرای طرح شهید سلیمانی در منطقه ۱۲ به ۱۰۰ درصد اهداف دست یافته ایم، گفت: در حال حاضر یک هزار و ۲۰۰ تست سریع در منزل انجام شده است و ۷۸ هزار خانوار غربالگری بهداشتی شده اند.
وي در ادامه اظهار داشت: از امروز فرایند واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال انجام می شود و برای اینکه از ازدحام غیرضروری اجتناب شود؛ ضروری است افراد متقاضی از طریق سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کرده و بر اساس نوبت دهی به مراکز مراجعه کنند.
زالی گفت: برای گروه‌های سنی اعلام شده، تاریخ انقضا در نظر گرفته نشده و افرادی که بالای ۸۰ سال سن دارند، می‌توانند در هر زمانی به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.
رئیس ستاد مبارزه با کرونا استان تهران، با بیان اینکه برای تهران پیش‌بینی ایجاد و راه اندازی ۸۰ مرکز واکسیناسیون شده است، گفت: امروز شصتمین مرکز واکسیناسیون در منطقه ۱۲ به بهره‌برداری رسیده است.
زالی گفت: تاکنون بیش از ۶۰ درصد افراد بالای ۷۵ سال واکسیناسیون خود را انجام داده اند.
رئیس ستاد مبارزه با کرونا استان تهران، در پايان سخنان خود، درباره واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال در تهران گفت: بیش از ۸۵ درصد افراد بالای ۸۰ سال در تهران واکسن زده اند.

الهام فخاری، رئیس شورای اسلامی استان تهران
الهام فخاری، رئیس شورای اسلامی استان تهران، در ادامه اين مراسم گفت: همراه بودن و در کنار هم بودن منجر به چنین دستاوردهایی می شود.
وی با تاکید بر همکاری مدیریت شهری با ستاد کرونا و سامانه های تخصصی بهداشت و درمان، اظهار داشت:‌امیدواریم با رعایت دستورالعمل های ابلاغی و اجرای پروتکل های بهداشتی شاهد ایجاد ایمنی برای شهروندان باشیم.
گفتني است، مرکز واکسیناسیون تجمیع کووید ۱۹، در ناحيه ۴ منطقه ۱۲ تهران به نشاني خيابان خيام، خيابان مختاري شرقي، مجموعه ورزشي الزهرا واقع است.