در این روزهای انتخاباتی، تلاش طیف مخالف دولت برای کسب منافع جناحی به جایی رسیده که رویکرد آنها همصدا با جریان‌های برانداز در خارج از کشور شده و براحتی به تخریب دستاوردهای دولت کنونی و در واقع مجموعه نظام می‌پردازند و هیچ توجهی به پیامدهای رفتارهای خود ندارند.

مونا ربیعیان/ علی ربیعی سخنگوی دولت چندی پیش در نشست هفتگی با خبرنگاران نکات مهمی درباره برخی نقدها و اظهارنظرها مطرح کرد که قابل تامل است؛ وی گفت «همه دولت‌ها بخشی از تاریخ این انقلاب هستند و فراموش نکردیم در دوره‌ای افرادی برای جلب رای، تمامی دولت‌ها و دستاوردهای دولت‌های پس از انقلاب را تخریب کردند و امروز به تمام دستاوردهای نظام طعنه می‌زنند».

وی همچنین با اشاره به فشار بر مردم و زندگی آنها نکته مهم دیگری را یادآور شد که پیش از این رئیس جمهوری هم به آن اشاره کرده بود: «رسانه‌های برانداز نظام از خارج علیه کلیت نظام و مخالفان دولت در داخل علیه دولت به نحوی در این صحبت‌ها به هم می‌رسیدند».

عبدالرضا داوری؛ کارشناس مسائل سیاسی: مشارکت ۵۰ درصدی مردم در انتخابات

عبدالرضا داوری؛ کارشناس مسائل سیاسی درخصوص تعمدی بودن یا نبودن افزایش نارضایتی مردم در نزدیکی انتخابات به خبرنگار ما گفت: درخصوص رفتن برق و همچنین دیگر مشکلات به نظر تعمدی در کار نیست چرا که دولت روحانی اتفاقا باید کاری کند که انتخابات گرم شود چرا که سردی انتخابات به ضرر دولت روحانی و جریان اصلاح طلبان خواهد بود.

وی در ادامه از مشارکت ۵۰ درصدی مردم در انتخابات گفت: به نظر بنده انتخابات با مشارکت ۵۰ درصدی همراه خواهد بود و رقبا اگر مشخص شود می تواند انتخابات را از دلسردی خارج شود و رقابت باید به گونه ای باشد که مشارکت را بالا ببرد که حدس بنده همان مشارکت ۵۰ درصدی است .

این کارشناس مسائل سیاسی از ادامه مذاکرات وین در انتخابات بعدی گفت: دولت بعدی قطعا مذاکرات وین را دبنال خواهد تا به یک نتیجه واحد برسد و به نظر بنده گام محکمی برای ادامه مذاکرات در دولت بعدی وجود خواهد داشت چرا که این امر رفاه اجتماعی را در برخواهد داشت.

عبدالرضا داوری در پایان از پیش بینی خودش از نامزدهای انتخاباتی گفت: به نظر بنده ۸ نفر از نامزدهای انتخاباتی تایید صلاحیت خواهند شد؛ علی لاریجانی، مسعود پزشکیان، سردارحسین دهقان، سید ابراهیم رییسی ، محسن رضایی، اسحاق جهانگیری، محمد شریعتمداری و سردار سعید محمد است و این ها می توانند باعث گرمی انتخابات نیز باشند البته پیش بینی بنده این است که انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد و در ان زمان انتخابات می تواند پرشورتر هم باشد.

فریدون مجلسی، کارشناس مسائل سیاسی: مردم دیگر برایشان فرقی نمی کند چه کسی رییس جمهور شود

فریدون مجلسی، کارشناس مسائل سیاسی درخصوص تعمدی بودن و افزایش میزان نارضایتی مردم در نزدیکی انتخابات به خبرنگار ما گفت: این اتفاقات می تواند تعمدی باشد برای مردم دیگر فرقی نمی کند که تعمدی است یا نه برخی ها هم در این میان با یان اتفاقات تنور انتخابات را گرم می کنند از طرفی هم مردم همه را به شورای نگهبان سپردند و در نهایت شورای نگهبان است که تایید صلاحیت ها را اعلام می کند برای مردم دیگر فرقی ندارد چه کسی روی کار خواهد امد.

وی در ادامه افزود: در ایران نمی توان چند گروه بود اگر گروهی هم بیایید نیامده از بین خواهد رفت و مردم نیز دیگر همه چیز را به شورای نگهبان سپرده اند از طرفی امسال خرج انتخابات نیز کمتر خواهد شد چرا که به دلیل کرونا دیگر تراکت ها در خیابان پخش نخواهد شد.

این کارشناس مسائل سیاسی از حضور دولت سایه گفت: امسال دیگر دولت سایه خودش را نشان می دهد و روی کار خواهد آمد اما اینکه چرا راهی را انتخاب خواهد کرد فرق می کند احتمال دارد جنگ با اسرائیل را انتخاب می کند یا مذاکره این دیگر در دولت بعد مشخص خواهد شد فقط امیدوارم انتخاب به ایران ضربه نزند و باعث ویرانی نگردد.