آئین رونمایی از ۴۱ عنوان کتاب تاریخ شفاهی و اسنادی دفاع مقدس، در سالن قصرشیرین موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

همزمان با ایام الله سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، آئین رونمایی از ۴۱ عنوان کتاب تاریخ شفاهی و اسنادی دفاع مقدس٬ صبح امروز چهارشنبه ۵ خرداد ماه ۱۴۰۰ ٬ با حضور امیر سرتیپ نبی سهرابی جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس، سردار غلامرضا علاماتی رئیس سازمان اسناد و مدارک بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس٬ حجت‌الاسلام بزرگواری نماینده سابق مجلس شورای اسلامی٬ تعدادی از نویسندگان و تجلیل از برگزیدگان، همزمان در تهران و استان‌های سراسر کشور٬ به صورت ارتباط تصویری با مراکز بنیاد٬ در سالن قصرشیرین موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در این آیین، سردار غلامرضا علاماتی، رئیس سازمان اسناد و مدارک بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار کرد: رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس عامل به وظیفه بودند و یکی از وظایف مهم ما در راستای حفظ فرهنگ دفاع مقدس، جمع‌آوری و ضبط و ثبت آثار دفاع مقدس است.

وی به با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره لزوم جمع‌آوری خاطرات دفاع مقدس گفت: سازمان اسناد با الهام از سند راهبردی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در قالب برنامه‌های ششم و هفتم توسعه این مهم را در برنامه‌های خود قرار داده است و در این راستا از سال ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ آثار و برکات این کار به بار نشست چون کتاب‌های متعددی چاپ شدند.

رئیس سازمان اسناد و مدارک بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ نیز این روند ادامه پیدا کرد و امروز از ۴۱ کتاب حوزه تاریخ شفاهی رونمایی می ‌کنیم تا به سرمایه‌های ملت بیافزاییم.

سردار علاماتی از سرعت بخشیدن به روند ضبط و ثبت تاریخ شفاهی در استان‌های کشور خبر داد و اظهار کرد: بالغ بر ۱۵ هزار ساعت در قالب تاریخ شفاهی با رزمندگان مصاحبه انجام شده است.

گفتنی است٬ در این مراسم همچنین درباره نحوه جمع آوری آثار، ضرورت پرداختن به تاریخ شفاهی دفاع مقدس و ثبت و ضبط این خاطرات، مشکلات و راه برون رفت از آن بحث وتبادل نظر شد.