در کشور ایران تناقصات زیادی در خصوص بیماری کرونا وجود دارد وقتی سری به مراکز واکسیناسیون می زنیم می بینیم که واکسنی برای تزریق وجود ندارد و حتی هیچ جا اعلام نمی شود از طرفی هم مردانی عضو ستاد علمی کرونا اعلام می کند که آمار فوتی های کرونایی واقعی نیستند و این ها همه باعث می شود تا مردم از کرونا وحشت کنند.

مونا ربیعیان / شاید این وحشت بتواند باعث شود پرتکل های بهداشتی رعایت شود اما وحشت زدگی مردم از کرونا باعث دلسردی در جامعه خواهد شد واکسن در کشور نیست از یک سو از سوی دیگر عدم رعایت پرتکل های بهداشتی در برخی کشورها باعث شده تا کشور وارد پیک پنجم کرونا شود و از هفته آینده طوفان کرونا کشور را درهم میدرد.

دوگانگی ستاد علمی کرونا و وزارت بهداشت در بروز پیک پنجم

محمدرضا محبوب فر؛ کارشناس حوزه سلامت درخصوص صحبت های اخیر مردانی عضو ستاد ملی کرونا درباره آمار مرگ و میرهای کرونایی در کشور به خبرنگار ما گفت: تعداد فوتی ها نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از کشورهای دیگر نیز دقیق اعلام نمی شود این صحبت را سازمان جهانی بهداشت نیز تایید کرده است و اینکه مردانی و محرز اعلام می کنند که آمار کرونا در کشور ایران یک سوم واقعیت دارد باعث می شود تا مردم به این افراد اعتماد کنند به تازگی هم عابدینی به تیم ستاد علمی کرونا اضافه شده است که این افراد باعث بروز ایجاد پیک پنجم در کشور هستند.

وی در ادامه اظهار داشت: مردانی و ستاد علمی کرونا با توجه به اینکه می دانند بیماری کرونا مانند سرماخوردگی است و از طریق سطوح نیز منتقل می شود تصمیم گرفتند تا به مردم واقعیت را نگویند و اعلام کنند که انتقال بیماری از طریق سطوح انجام نمی شود در صورتی که این موضوع را پزشکان متخصص را تکذیب کرده اند.

مردم واقعیت ها را نمی دانند

این کارشناس حوزه سلامت در ادامه از پشت پرده های ستاد علمی کرونا را بیان کرد: مردم از واقعیت ها خبر نداند و به افراد ستاد علمی کرونا اعتماد کرده اند و وقتی مردانی ادعا می کند که فاصله بین دز اول و دوم مشکلی ایجاد نمی کند در صورتی که این واکسن ها فاصله زمانی دارند و ماهیت انها مشخص است. این وضعیتی که به وجود امده چند دستگی وجود دارد و کمیته علمی کرونا با اعتماد مردم بازی می کند.

وی در ادامه از برخورد سایرکشورها در خصوص بیماری کرونا گفت: سایر کشورها در کنترل بیماری موفق عمل کرده اند حتی ترکیه در حال حاضر شروع به واکسیناسیون افراد بالای ۲۰ سال کرده است اما در کشور ما نهایت ۲۰ میلیون نفر دز اول را تزریق کرده اند دیگر کشورها با قرنطینه در همان ابتدای ورود کرونا جلوی موج های کرونا را گرفتند با حکومت نظامی که اعلام کردند و برخورد با فرد کرونایی اما چرا کشور ما اینگونه با افراد کرونایی برخورد نکرده است حتی افراد کرونایی در کشور ما آزادانه سفر می روند و هیچ منع تردیدی ندارند.

سیاست زدگی کرونا

محمدرضا محبوبفر در ادامه از سیاست زدگی کرونا گفت: ستاد ملی کرونا نباید تابع سیاست باشد اما در ایران تابع اقتصاد سیاسی است و در داخل وزارت بهداشت و درمان و ستاد ملی کرونا مافیای اقتصادی به وجود امده است که به جای اینکه به فکر مردم و سلامت انها باشند به فکر جیب خود هستند تا وقتی که کرونا از سیاست فاصله نگیرد این بیماری در کشور وجود دارد.

وی از وجود طوفان پیک پنجم هشدار داد: بعداز انتخابات کشور وارد پیک پنجم خواهد شد کماکان نیز استان های جنوبی، حنوبغربی و برخی از استان های مرکزی در وضعیت قرمز وجود دارد و قرنطینه و بیماریابی فعال نیز در این استان ها اجرایی نمی شود و به جرات می توانم بگویم که از هفته آینده طوفانی از کرونا به پا خواهد شد

این کارشناس حوزه سلامت در پاسخ به سوال اینکه یان اتسان ها در پیک چهارم مانده اند چطور وارد پیک پنجم خواهند شد؟ گفت: استان های جنوبی بعداز تهران از پیک چهارم عبور کردند استان هایی مثل خوزستان، بوشهر، هرمزگان، کرمان و کرمانشها نارنجی دشه بودند اما متاسفانه تعطیلی های اخیر و همچنین عدم رعایت پرتکل های بهداشتی باعث شده تا وارد پیک پنجم شوند.

تعطیلی مراکز واکسیناسیون در کشور

محمدرضا محبوبفر در بخشی دیگر از مصاحبه خود از روند واکسیناسیون در کشور گفت: در حال حاضر مراکز واکسیناسیون در کشور خالی از واکسن است و این توقف واکسیناسیون ادامه دارد بنا به گفته وزارت بهداشت هفته آینده واکسن وراد می شود اما واکسن های وارد شده کفاف دز دومی ها را خواهد داد و این شرایط را سخت تر و بسیار خطرناک خواهد کرد و افراد از پیک پنجم گریزی نخواهند نداشت چرا که ایمنی بدن برخی افراد پایین است و عدم واکسیناسیون باعث می شود این طوفان سریع در کشور منتشر شود.

وی در پایان درباره فرسودگی کادر درمان گفت: کادر درمان در کشور ایارن خسته هستند چرا که ساختارهای درمانی فرسوده باعث شده کادر درمان خسته تر شود درخصوص ساختارهای جدید درمانی حتی فکری هم نشده است درصورتی که کادر درمان خسته هستند وارد پیک پنجم می شویم.