عدم مشارکت در انتخابات پیامدهای زیادی برای خود مردم دارد و یکی از آنها محروم کردن کشور از انتخاب شدن افراد توانمند و قدر است.

حل مشکلات کشور از جمله مسائل اقتصادی مردم را در رنج و عذاب قرار داده نیازمند حضور و مشارکت مردم و انتخاب یک رئیس جمهوری توانمند ، قوی و با برنامه است.

مونا ربیعیان/ واقعیت این است که همه می دانیم مردم از برخی مشکلات بویژه در حوزه معیشتی رنج می برند ، اما این دلیل نمی شود که از صندوق های رای فاصله بگیرند چون حضور کم رنگ مردم در این دوره از انتخابات نه تنها نسخه درمان نیست بلکه تمکین به خواسته های دشمن است.

نکته مهم تر آنکه بی تفاوتی مردم در این دوره از انتخابات طبیعتا پیامدهای دیگری به همراه دارد و آن اینکه ممکن است از دل صندوق های اخذ رای فردی به عنوان رئیس جمهور منتخب بیرون آید که نسبت به دیگر رقبای خود از کارآمدی ، تخصص ، تجربه  و توان کمتری برقراری ارتباط بین المللی و رفع مشکلات داخلی برخوردار باشد و در نهایت بازنده اصلی خود مردم خواهند بود و دود این کم کارهای به چشم آن ها می رود. 

انتخابات مهندسی شده

علی صوفی؛ عضو جبهه اصلاحات در خصوص نامزدهای محدود انتخاباتی به خبرنگار ما گفت: نامزدهایی که به هرحال انتخاب شده اند برای صحبت محدود هستند و مجاز نیستند خیلی حرف ها رابزنند تا کنون هم در چارچوب تعیین شده صحبت کرده اند این نامزدهای انتخاباتی مهندسی شده روی کار آمده اند و قرار نیست اتفاقی جز اتفاق های از پیش تعیین شده رخ دهد.

وی در ادامه اظهار داشت: صدا و سیما هم در چارچوب تعیین شده سوالات را می پرسید و کاملا سوالات در محدوده مجاز حرکت کردند و مردم نیز انتظاری از گفتن حقایق از زبان این افراد نداشتند  حتی این افراد به دنبال دفاع از حق محرومین، کارگران و کشاورزان نبودند به طور مثال یکی از کاندیدها حرف از حقوق به زنان خانه دار کرده است مگر می شود تشخیص داد کدام زن خانه دار است کدام شاغل یا یکی دیگر از یارانه ۴۵۰ هزار تومانی می گوید این ها همه نشان از بی برنامگی است.

نگاه کاسب کارانه نامزدها به مردم

این عضو جبهه اصلاحات در ادامه دیدگاه نامزدها را اینگونه بیان کرد: دیدگاه هرکدام از نامزدها کاسب طلبانه است و به دنبال رای خریدن هستند و مردم هم کاسب کارانه برخورد می کنند و رای میفروشند این دیدگاه در نامزدهای انتخاباتی دیده می شود حال با برگزاری مراسمات یا صحبت های ضد ونقیض اصل مسئله روشن است در اینجا در حق مردم ظلم شده است.

وی در ادامه بیان کرد: حق تعیین سرنوشت از مردم گرفته شده است و طبق قانون اساسی  اصل ۱۵ انتخابات باید به خواسته مردم باشد اما شورای نگهبان این حق را از مردم سلب کرده است و انتخابات را محدود ساخته است و مسابقه انتخاباتی راه انداخته است که باید با بدون اجازه ورود اصلاح طلبان به زمین بازی بازی کنند و در نهایت بازنده بازی باشند و این هیچ سنخیتی با نظام ندارد بازی که تعیین کننده ان شوران نگهبان است و ۱۰ هیچ مشخص است که شکست خواهیم خود و اعلام می کنند در صورتی که اصلاحات هیچ فردی در این بازی ندارد.

مردم مانند سال ۹۸ رای نخواهند داد

علی صوفی در ادامه بیان کرد: موضوع مشخص است و مردم هم متوجه شده اند و مانند سال ۹۸ که در انتخابات شرکت نکردند امسان هم شرکت نخواهند و مشارکت حداقلی خواهد بود و این اشکالی هم ندارد نتیجه کاملا قانونی است و حتی وقتی مقام معظم رهبری به شورای نگهبان گفت که در حق برخی از کاندیدها اجحاف شده و باید جبران شود شورای نگهبان نپذیرفت و گفت عذرخواهی خواهد کرد عذرخواهی پیامدی در برداشته است و این ظلم در حق کاندیدهای دیگر بوده است.

وی در پایان اظهار داشت: پیامد این موضوع یک دولت حداقلی است که قصد دارد ایران را همانند کره شمالی کند و مردم را محدود سازد امیدوار هستیم که این اتفاق رخ ندهد  مردم هم از این انتخابات راضی باشند.