روزگذشته نماینده مردم یزد اعلام کرد که مردم دیگر نمی توانند برنج ایرانی بخرند و بخورند از سوی دیگر این صحبت نشان از کوچک شدن دوباره سفره مردم است.

هرماه و هر هفته سفره های مردم کوچک و کوچک تر می شود و این می تواند اولین گام برای نابودی طبقه متوسط باشد و از سوی دیگر باید به این موضوع توجه کرد که فقر در ایران در حال گسترش است و باید با ایجاد شغل مقابل این فقر ایستادگی کرد.

معیشت مردم در خطر

امان الله قرائی مقدم، جامعه شناس درباره صحبت های اخیر نماینده مجلس درخصوص پرکشیدن برنج از سفره های مردم به خبرنگار ما گفت: گوشت و مغ و برنج از سفره ها حذف شده است که می دم به دلیل اینکه دخل و خرج با درآمدها همخوانی ندارد در واقع برنج ایرانی به قدری گران شده است که مردم نمی توانند برنج خریداری کنند و طبقه متوسط درحال حاضر نابود شده است چرا که درآمد کمتر از ۱۰ میلیون تومان فقیر هست.

وی در ادامه اظهارداشت: اقتصاد ایران ویران شده است و تورم و گرانی که در کشور وجود دارد قابل کنترل نیست وقتی خود نمایندگان اعلام می کنند که تورم در کشور بالای ۴۵ درصد است و قدرت خرید مردم ثانیه ای کاهش پیدا کرده است وقتی در کشور بیکاری بیداد می کند این که فرد وارد یک بن بست شود هست و با این تفاسیر سلامت جامعه در خطر است درحال حاضر مردم حتی نمی توانند برنج خارجی بخرند چه برسد به اینکه برنج ایرانی بگیرند.

۳۰ میلیون فقیر محتاج نان شب هستند

این جامعه شناس در ادامه اظهارداشت: ۳۰ میلیون زیر خط فقر وجود دارد و این باعث شده تا دخل و خرج ها با مشکل رو به رو شود صدای اعتراضات مردم را اگر نگاه کنیم میبینم از کارگر تا پرستار در حال اعتراض هستند چرا که معیشت مردم در خطر است وقتی مردم درآمدی ندارند چطور می توانند زندگی کنند.

وی در پایان اظهار داشت: مسوولین باید تلاش کنند تا قدرت خرید را به مردم بازگردانند و از سوی مسوولین هستند که باید از مردم خجالت بکشند و جامعه را به سوی فقر نکشانند باید به این موضوع توجه کرد که معیشت مردم اولویت خواهد بود.