معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲ گفت: همزمان با هفته کتاب وکتابخوانی ، پویش نذر و اهدای کتاب در منطقه اجرا می شود .

کاظم داودی با اشاره به پیش بینی برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی گفت: در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و ترویج فرهنگ اهدای کتاب،اهدای دانایی و غنی سازی کتابخانه های محلات ، پویش نذر و اهدای کتاب اجرا می شود و شهروندان می توانند با اهدای کتاب، در آگاهی و دانش و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نقش موثر ایفا کنند.
وی تقویت و حمایت از فعالین حوزه کتاب ، تکریم وتجلیل از نویسندگان اهل قلم و ناشرین ساکن درمحلات، را از جمله برنامه های پیش بینی شده برشمرد و افزود:تولید محصولات مجازی، پادکست، موشن گرافی و نشر آن درفضای مجازی، تقدیر از نویسندگان و کتابداران ساکن در منطقه برگزاری کارگاه آموزشی نحوه ترویج کتابخوانی ویژه مسئولین کانون های کودک و برنامه های خلاقانه دیگری از برنامه های شاخص این هفته است.
داودی افزود: این برنامه ها باشعار”جای خالی را با کتاب خوب پر کنید” و بامشارکت مساجد، سراي محلات و سازمان هاي مردم نهاد و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی اجرا می شود.
معاون شهردار منطقه۲ با اشاره به اینکه در این هفته برنامه هایی متناسب با کودکان پیش بینی شده است افزود: کتابخانه اختصاصی کودک سرای محله شریف از جمله ظرفیت های منطقه است و در همین راستا برنامه هایی همچون قصه خوانی و رمانی خوانی برای کودکان و رونمایی از کتاب در این کتابخانه اجرا می شود.
به گفته وی هماهنگی جهت بازدید کودکان از باغ کتاب توسط خانه های کودک در محلات و اجرای نمایش های شاد با موضوع کتاب و کتابخوانی درسینمای اختصاصی خانواده کودک بهرود از دیگر برنامه های هفته کتابخوانی است.