رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: ایمیدرو با مشارکت خصوصی ها به دنبال توسعه منطقه چابهار است.

وجیه ا… جعفری در جلسه پایش طرح فولاد چابهار ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: ایمیدرو با تمرکز بر سیاست توسعه مناطق کم برخوردار، با همکاری شرکت های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی، طرح احداث فولاد را در چابهار اجرا می کند.

photo_2022-01-04_07-41-27

وی افزود: منطقه سیستان و بلوچستان ظرفیت های معدنی قابل توجهی دارد و ایمیدرو با اکتشافات انجام شده تاکنون به ذخایر بسیار مطلوبی در حوزه مس دست یافته و امیدواریم در حوزه سنگ آهن نیز به معادن مناسبی دست یابیم.

رئیس هیات عامل ایمیدرو تصریح کرد: ما به عنوان دست اندرکاران بخش های دولتی و خصوصی نسبت به توسعه منطقه کم برخوردار سیستان و بلوچستان مسئول هستیم و بدون شک، تصمیم های کنونی ما در اجرای طرح های سرمایه گذاری در این منطقه، افزایش امنیت و رفاه را علاوه بر مردم منطقه، برای کل کشور نیز به همراه دارد.

photo_۲۰۲۲-۰۱-۰۳_۲۲-۲۶-۰۰

ایجاد اشتغال ۱۰ هزار نفر با اجرای طرح فولاد چابهار

مرتضی هاشم پور، مجری طرح احداث فولاد چابهار در این جلسه گفت: طرح یاد شده در ۳ فاز (فاز نخست تا ۱۴۰۵، فاز دوم تا ۱۴۰۹ و فاز سوم تا ۱۴۱۲) اجرا و در آن واحدهای گندله، کنسانتره، ذوب، محصولات فولادی، یوتیلیتی ها و زیرساختی احداث می شود.

وی ادامه داد: با اجرای کامل این طرح، برای ۱۰ هزار نفر از مردم منطقه اشتغال ایجاد خواهد شد.

هاشم پور با اشاره به اقدامات انجام شده در این طرح تصریح کرد: تاکنون اقداماتی همچون دریافت افزایش سرمایه شرکت، مجوز زیست محیطی، تضمین خرید آب، تحویل موقت زمین به مساحت ۲۳۲۰ هکتار در منطقه کجو انجام شده و همچنین، موافقت نامه های مورد نیاز دیگر برای احداث طرح نیز دریافت شده است.

وی افزود: انتخاب مشاور برای انجام خدمات جنبی (نقشه برداری و ژئوتکنیک)، انجام تشریفات مناقصه انتخاب مشاور تخصصی برای احداث گندله سازی و نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی، بخشی دیگر از اقدامات انجام شده در طرح مذکور است.

در این نشست، ایمان عتیقی، مدیرعامل شرکت گل گهر، ناصر تقی زاده، مدیر عامل شرکت چادرملو و محمدیاسر طیب نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه به عنوان سهامداران طرح احداث فولاد چابهار توضیحاتی درباره روند اجرای طرح ارایه کردند