اینستاگرام پس از عرضه آزمایشی قابلیتهای NFT در ماه مه، پشتیبانی از این قابلیتها را به بیش از ۱۰۰ کشور در آفریقا، آسیا اقیانوسیه، خاورمیانه و آمریکا توسعه می دهد.

اگرچه بازار NFT یا توکن غیرقابل معاوضه افول کرده است اما باعث نشده است که اینستاگرام تلاشهای خود در زمینه کلکسیونهای دیجیتالی را مضاعف نکند و اکنون توسعه بین المللی پشتیبانی از NFT برای کاربران و شرکتها در بیش از ۱۰۰ کشور جهان را آغاز کرده است.

قابلیت NFT اینستاگرام به کاربران امکان می دهد NFT ها را در فید، پیامهای خود و همچنین استیکرهای واقعیت افزوده در استوری به اشتراک بگذارند و سازندگان و کلکسیونرهای NFT می توانند به صورت خودکار تگ شوند. کاربران هنوز نمی توانند در اینستاگرام، NFT ها را خرید یا فروش کنند اما مِتا پلتفرمز – شرکت مادر اینستاگرام- اعلام کرده که سرگرم کار برای راه اندازی یک بازار است.

اینستاگرام در حال حاضر از کیفهای شرکتهایی نظیر کوین بیس و داپر و همچنین رینبو، مِتاماسک و تراست والت حمایت می کند. علاوه بر بلاک چینهای اتریوم و پالیگان، از فلو نیز پشتیبانی خواهد کرد.

بر اساس گزارش وب سایت انگجت، مارک زاکربرگ، مدیرعامل مِتا پلتفرمز، در یک پست اینستاگرام، توسعه قابلیتهای NFT در این اپلیکیشن را اعلام کرد.